jazzetta

“renk renk düşünceler kaldı söylenmedik” (hayyam)

“Bu odada sanki biri”

Acı, bir zaman gelip de dudağın kenarında acı bir tebessüme dönüşene kadar acıdır -sıfatsız, elbisesiz. Günlerime rengini veren, şimdilerde o, salt acı, saltık acı. Kabuğunu kıramadığım, içinden çıkamadığım.

Ve içeriden sesinizi duydum, duymaktayım, sizler çok yaşayın sevgili dostlarım. Biliyorum ki hiç de sanal değilsiniz; sahiden sahici, sahihsiniz. Blogdaki ve posta kutusundaki mesajlarınızla derdimi yeğnilttiniz, güç verdiniz. Kuru bir teşekkür sözü az gelir, söz bulamam.

Kendimi yeniden bulduğumda geri dönerim, yorumlarınızın hepsini karşılarım, yerlerinizde ziyaret ederim –söz. Belki yarından da yakın, kimbilir.

13.10.2006 - 21:42 - Yazan: metin | Poorish | | 190 Yorumlar

190 Yorumlar »

  1. Çok şükür..

    En kısa zamanda bekliyoruz..
    Şimdiden hoşgeldin ağabey..

    Yorum yazan: Suat Öztürk | 13.10.2006 - 23:31

  2. merhaba saygıdeğer metin bey,

    yeni tanıştım bu dost mekanla. ne hoş bir blog hazırlamışsınız. elleriniz dert görmesin, aman kaleminize zeval gelmesin. inanın anksiyetime iyi geldi. içtenlikle teşekkürler efendim ve tabiki dualar..

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 00:08

  3. Ece Hanım gibi bir gidiş mi?
    Ben buralarda sessiz sedasız dolanıyordum ne güzel.Umarım fazla beklemek zorunda kalmam.:(

    Saygılar.

    Yorum yazan: bence | 14.10.2006 - 00:27

  4. Blogunuzda kendini bulan bizler de kaybolmuş mu olacağız öylesine?Hem yazışınıza sevindim şükür ki sağsınız nete girebilecek kadar diri!Hemde üzüldüm böyle veda cümleleri kuracak idiyse hiç yazmasaydı diye!Zira yok olduğunuzu bilmek bir gün dönecek nasıl olsa diye ümit hissetmekten daha kötü geldi:(Umarım çabucak bulursunuz önce kendinizi daha sonra yokluğunuzla kaybolacak olan bizleri:(

    Yorum yazan: Vecihe | 14.10.2006 - 01:43

  5. ilk defa keşfettiğim bu yerde ilk sizin yazını okumaktan duyduğum mutlulu anlatmak istedim sadece..

    Yorum yazan: baroq | 14.10.2006 - 02:38

  6. ve tesadüfen bulduğum bu sığınma locası adını koyduğum bu yer nasıl bir yerdir biri bana bu konu hakkında bilgi verirse çok mesut olacağım. saygılarımla..

    Yorum yazan: baroq | 14.10.2006 - 02:39

  7. Baroq bey/hanim,

    Tesadufen bulmadiniz. Bulmadiniz. Tesaduf ettiniz.

    Bulmak, burada, kaybolmak anlamina geliyor cunku.

    Siginak da, olanlardan kacarak degil, olmayanlardandir.

    [Bunlar benim anlamadiklarimdir. Baskalarini baglamaz tabii ki]

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 14.10.2006 - 06:53

  8. Metin Bey,

    Bazen kişilerin, gerçek hayatlarında iradeleri dışındaki nedenlerden dolayı,ya da insanın kendi içinde biraz yanlız kalma isteğinden dolayı mıdır bilmiyorum.

    Zaman zaman hepimiz için,kısa ya da uzun süreli ayrılıklar söz konusu olabiliyor.

    Ses verseniz de ,ses ver(e)meseniz de hayatınızın ,sağlıklı,huzurlu , en önemlisi kendinizle ve çevrenizle barışık ,mutlu geçmesi dualarımla…..

    Yorum yazan: ceren | 14.10.2006 - 11:40

  9. sevgili ceren hanım,
    bütün yüreklerin kilitlendiği(veya da öyle sandığım), şu post-modern dünyada insanın hoşca sözler işitmesi doğrusu fevkalade bir şey. zira muhatap olunmaya ve muhatap alınmaya değer dostlar var hala ki. hepimiz bu gemideyiz gemi doğru rotada gitsin diye; dua..dua..dua.. baki muhabbet ve selam.vesselam

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 12:41

  10. ceren hanım sizinle diyolog kurmak istedim hepsi bu. doğru yazıyorsunuz, (doğru konuşuyorsunuz).doğru yaşadığınıza da kaniyim. çok şık bir blogunuz var. allah ebeden ve daimen razı olsun. ve dostlukla.

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 12:56

  11. üstad yarınların biri geçti. önümüzdeki yarınlara bakıyoruz artık. tez dönmeniz dileği ile.

    Yorum yazan: tuzlukk | 14.10.2006 - 13:27

  12. Sayın Irmak,

    Tüm iyi dilek ve dualarınız için çok teşekkür ediyorum.

    Yaptıklarımızın Rabbimizin katında zerre miktar dahi bir değeri olacak olursa ,başka ne isteriz ki?

    Allah hepimizden razı olsun.

    En içten selam ve dua dileklerimle…….

    Yorum yazan: ceren | 14.10.2006 - 13:56

  13. Barog bey/hanım,
    ben de bir gün sizin gibi uğramıştım buraya..
    gidemedim, kaldım.
    güzel bir istasyondur burası; kalabalıklar içinde yalnız, kimsesizler için birebir.

    Metin Bey,
    nâsanal nasıl bir şeyse, yeni uydurdum, öyleyiz efendim öyleyiz.. şimdiden de yakın, bulunuz kendinizi, biz arıyoruz sizi.

    Yorum yazan: candan | 14.10.2006 - 14:00

  14. ceren hanım,
    nazar-ı itibare alındığım için size müteşekkirim. varolsanız, sağolasınız.

    ve müzmin anonim bey,
    köşeli parantezle kapattığınız cümlenizde o şeyleri anlamadığınızı beyan etmişsiniz. anlamasaydınız dile gelmezdi öyle değil mi? kendinizi içten içe yargılayan bir duruşunuz var. bunu ayan edebiliyorsunuz. sezebildiğim kadarıyla sürekli bir iç denetim halindesiniz, ki bu şayan-ı takdirdir.(hayır yorumlarınızı okudum ordan biliyorum).. pek çoklarımızın yapamadığı yahut yapmadığı ruhsal denetim mekanizmasıdır bu. insan kendinden haberdar olma yetisini asla kaybetmemeli. yazık ki çoğumuz kaybettik bu güzel hasleti. evrenin harikalıkları da işte orada gizli. yani ki kaybettiğimiz hasletlerde. dua ile efendim.

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 14:59

  15. Irmak hanim,

    köşeli parantezle kapattığınız cümlenizde o şeyleri anlamadığınızı beyan etmişsiniz. anlamasaydınız dile gelmezdi öyle değil mi?

    Siz beni hic tanimiyorsunuz –tanimanizi da beklemiyorum tabii ki– ama, benim anlamadan soyledigim o kadar sey var ki.. bunlar hic kalir :)

    kendinizi içten içe yargılayan bir duruşunuz var. bunu ayan edebiliyorsunuz. sezebildiğim kadarıyla sürekli bir iç denetim halindesiniz, ki bu şayan-ı takdirdir.(hayır yorumlarınızı okudum ordan biliyorum)..

    Simdi… Ne desem..

    Bu iltifatlarla bezenmis guzel sozleriniz iki sebepten oturu hic bir sekilde kabul edemiyorum, daha dogrusu reddediyorum.

    Birincisi iltifat olduklarini dusundugum icin.
    Digeri de, kisilik analizi kapsamina girdikleri icin…

    Bir densizlik gibi dursa da –anlayisla karsilayacaginizi umit ediyorum–, her ne kadar su-i niyetle yapmadiginizin farkindaysam da, iltifat kabul edersem hakaret de kabul etmek zorunda kalirim. Ayrica, tabii ki yazdiklarimi analiz etmenize hic bir sey diyemem, ama, uzaktan kisilik analizlerinin isabetli olmak ihtimalleri, en fazla olmamak ihtimalleri kadardir.

    Bu arada, nedense Ceren hanim kendi blogunun adresini bir sir gibi sakliyor –sanki.

    Sozkonusu bloga Cerence adresinden erisilebilir.
    Acik adresi de budur: http://cerenin.blogspot.com/

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 14.10.2006 - 17:05

  16. hüsnü kabul göstermemek kimi zaman iyi olabilir, aykırı davranışlarınıza amenna saddakna. ancak şu kadarını belirteyim açık konuşayım; muhatabınızı ısırıverecek gibi bir haliniz var.(alimane bir tavır değil). aman efendim! efendim aman aman! zat-ı şahanelerinizi celallendirmeyi kat’a istemem. neme gerek. ayrıca zikrolunanlar ruhsal tahlillerdi. bu nüansı iyi tespit etmek gerekli. ve eğer zülfüyare dokunduysam tüm kalbimle özür dilerim. yine de o sinerjik mekanınızı ziyaret edebilir miyim? izin verir misiniz? belki gümrük duvarları filan örmeye yeltenirsiniz kim bilir? velhasıl alıştık böyle şeylere.

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 17:38

  17. yukarıda söylediğim tüm notlar müzmin anonim bey’e münhasırdır. sözleri soğuk duş etkisine mazhar olduğu için kime ithaf olunduğunu şimdi yazmak zorunda kalıyorum.

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 17:41

  18. yanlış anlaşılmasın sadece soğuk duş etkisiyle tezahür eden bir unutkanlık semptomu.

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 17:50

  19. Irmak hanim,

    hüsnü kabul göstermemek kimi zaman iyi olabilir, aykırı davranışlarınıza amenna saddakna. ancak şu kadarını belirteyim açık konuşayım; muhatabınızı ısırıverecek gibi bir haliniz var.(alimane bir tavır değil).

    Prensip olarak, buna itiraz edemem. Alimane bir tavrimin, ya da alimaneligimin mevcut olmadigina da katiliyorum. Oyle bir iddiam hic olmadi.

    Ote yandan, ‘isirmak’ fiili ile ikimizin de ayni seyi anladigini teyiden; nazik degil de samimi oldugum zamanlar muhatabimin kirilMAmasi yolunda ozel bir gayret sarfetmem. Nazik olmaga calistigim zamanlar da bunun tersidir.

    aman efendim! efendim aman aman! zat-ı şahanelerinizi celallendirmeyi kat’a istemem.

    Yine mi iltifatlar :))

    neme gerek. ayrıca zikrolunanlar ruhsal tahlillerdi.

    Henuz ruhumu kisiligimden ayirdedemedigim icin, aradaki nuansi iskalamis olabilirim.

    bu nüansı iyi tespit etmek gerekli. ve eğer zülfüyare dokunduysam tüm kalbimle özür dilerim.

    Estagfurullah. Samimi olarak, estagfurullah.

    Zulf-u yare mi dokundunuz?

    [Buradaki istihza ilginc ve hos] Iltifatlarla zulf-u yare dokunmak..

    Ben sizi, bana hakaret ettiginiz icin tenkid etmedim ki, bilakis, iltifat addettiklerimi kabul edemeyecegimi soyledim.

    Onca ozel gayretime ragmen, anlayisla karsilayacaginizi umidimi de dile getirmis olmama ragmen, yanlis anlasilmisim gibi gorunuyor.

    Iltifat kabul edersem, hakaret de kabul etmek zorunda kalirim dedim. Eksik soylemis oldugumu simdi farkettigim nokta su:

    ‘Sizden iltifat kabul edersem, sizden hakaret de kabul etmek zorunda kalirim’ demek istemis degilim; ‘Herhangi birisinden iltifat kabul edersem, [baska] herhangi birisinden hakaret de kabul etmek zorunda kalirim’ anlaminda soylemistim..

    Size kisisel anlamda bir ikaz degildi. Aksine, bir hayli eski ve genel bir prensip idiler. Nicin alindiginizi anliyorum –evet, soguk dus etkisi yapmis olmalari gerekir (ben densizlik ihtimaline dikkat cekmistim), fakat, bir de kendinizi benim yerime koyarsaniz, belki bu denli kizmazsiniz.

    yine de o sinerjik mekanınızı ziyaret edebilir miyim? izin verir misiniz?

    Basimin uzerinde yeriniz var [son derece samimiyim]. Hatta, methetmek yerine elestirmek isterseniz, cok daha makbule gecer [bunda da son derece samimiyim].

    belki gümrük duvarları filan örmeye yeltenirsiniz kim bilir? velhasıl alıştık böyle şeylere.

    Haksizlik ediyor oldugunuzu dusundugumu soylemek zorundayim. Haklisiniz belki, ama, bence, bana, haksizlik ediyorsunuz.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 14.10.2006 - 18:31

  20. müzmin anonim beyfendi,
    Terkib-i mahiyeti anlamışsınız, sizi kutlarım. Ne al’a alan memnun satan memnun. hasılı müsavi derecede memnunuz. ikincisi zinhar kompliman yapmadım(yapmamıştım).. blöfleriniz hendeği atlamama mani olmadı. burda bir “yuppy” deme hakkım olduğunu düşünüyorum ve işte yüksek perdeden nidalandırıyorum “YUPPYYY”.
    menzilinizi ziyaret edeceğim. iyi bir mihmandar olacağınıza inanç getirebilirim. bendeniz az biraz sivri dilliyimdir. eleştiri taleplerinizi geri çekebilirsiniz, şimdiden hatırlatayım istedim. hani ne olur ne olmaz sadedinden.
    insanları destan kahramanı yapmak yakışık almaz. hadi kabul edin, entelektüel birikiminiz var. antrparantez, üslubunuz bana hiç yabancı gelmiyor. sanki bu metinsel gurmeyi bir yerlerden tanıyorum. ama ve lakin bu yanılsama da olabilir.

    Yorum yazan: ırmak | 14.10.2006 - 20:10

  21. neşeniz bol olsun, bi vakit bulsam geleceğim.

    Yorum yazan: knz | 14.10.2006 - 20:19

  22. Irmak Hanım,

    Nazar-ı itibare alınmamanız ya da benim almamam gibi bir şey asla söz konusu olamaz.Hele bir de verilen selamı gördüğü halde almamak..

    Müzmin Bey’le diyaloğunuzu yüzümde tebessümle okudum.)))

    Müzmin Bey,teşekkür ederim adresi verdiğiniz için.Ancak bu bir sır değil .

    Ne bileyim ,belki adresini kendimin alenen vermeme nedenim reklamını yapacak kadar iddialı olmamam,diğer dost bloglarla karşılaştırıldığında çok kendi halinde ,sahibesinin çok fazla bilgi içerikli yazıları olmasa da fırsat bulduğunda samimiyetiyle ve tüm iyi dilekleriyle karalanmış bir kaç yazısı olan bir yer.

    Hatta zamanım inanın o kadar sınırlı oluyor ki(gerçi herkesin kendisine göre zamanı sınırlı olabilir)yazı yazdığımda sağolsun teşrif edecek olan dostlarıma cevap verememe,ilgilenememe dolayısıyla haklarının geçeceği endişesi taşıyorum.

    Selam ve sagılarımla………

    Yorum yazan: ceren | 14.10.2006 - 22:21

  23. Irmak hanim,

    Terkib-i mahiyeti anlamışsınız, sizi kutlarım.

    Ovunmek gibi olmasin, oyleyimdir. On defa soyleyin sakkadak anlarim.

    Ne al’a alan memnun satan memnun. hasılı müsavi derecede memnunuz.

    Ne satiyor ne aliyorum, ama, madem musavat var; sorun yok.

    ikincisi zinhar kompliman yapmadım(yapmamıştım)..

    Kompliman olarak gormedim, iltifat gibi duruyorlardi…

    Ikincisi, yapmadiginiz kompliman/iltifatlarin reddinden bu derece rahatsiz olusunuzu da saskinliktan uzak bir hayretle kaydetmek isterim.

    blöfleriniz hendeği atlamama mani olmadı.

    Ne mutlu. Anlmali bulmasam da gayreti takdir etmek durumundayim.

    Blof yaptigimin da farkinda degilim. Uyariniz uzre kontrol ettim, ve o baglamda bir seyden eser bulamadim.

    Siz, olmaya ki, su muhayyel densizliklerin yanilsamalarinin hendegini atlarken soguk dus almak zorunda kaldiniz ve ustunuze afiyet tesir-i menfii henuz gecmedi..

    Istirham ederim, kendinize daha itinali davraniniz. Mevsim de degisiyor, malum. Zaten az sayidaki kiymetli okurlarimdan birini –daha bulmadan– kaybetmek istemem dogrusu.

    burda bir “yuppy” deme hakkım olduğunu düşünüyorum ve işte yüksek perdeden nidalandırıyorum “YUPPYYY”.

    Nasil isterseniz. Umarim tenha bir mekan ya da mustakil bir evde bunlari yapiyorsunuz.

    Sizin icin de endiseleniyorum tabii ki, ama, benim asil cekindigim, nidalarinizin fevkaladeligi uzerine (oyle oldugunu farzediyorum, ama, emin degilim) kosan komsularinizin beni sorumlu tutmak ihtimalidir. Haliyle, bunu da kabul edemeyecegim. Anlayisla kasilayacaginizi umuyorum.

    menzilinizi ziyaret edeceğim. iyi bir mihmandar olacağınıza inanç getirebilirim.

    Malesef bu konuda sizi hayal kirikligina ugratabilirim –o yuzden simdiden soylemekte fayda var– fakirhanemizde masa ve sandalyeler haricinde hersey self-service’dir.

    bendeniz az biraz sivri dilliyimdir. eleştiri taleplerinizi geri çekebilirsiniz, şimdiden hatırlatayım istedim. hani ne olur ne olmaz sadedinden.

    Elestirinin tur ve tarzlari hakkinda daha sonra mutabakat tesis edecegimizden hic supheniz olmasin.

    Fakat, kolay –cok kolay– sinirlendiginizi cikarsiyorum. Bunun, bu handikapin ustesinden gelmekte size yardimci olmaga calisacagima itimat edebilirziniz.

    insanları destan kahramanı yapmak yakışık almaz.

    Ayni fikirdeyim. Bu istikamette bir gayretimi gorurseniz, elestirilerinizi beklerim.

    hadi kabul edin, entelektüel birikiminiz var.

    Kisinin entellektuel birikimi, bir entellektuelin rahle-i tedrisinden gecerek, ya da entellektuelleri istifleyerek olur. Malum.

    Kulunuz, ne entellektuelleri istiflemistir, ne de baska herhangi birisinin rahle-i tedrisine talip olmustur. Dolayisiyla ustasi, mursidi, gurusu, borclusu susu busu sozkonusu degildir. Samizdattir.

    Entellektuel birikime katkida bulunmak belki, lakin edinmek amacinda degil; durust bir entellektuel olmak istikametindedir.

    Varmis da degildir, bilhassa miyadi dikkate alindiginda, varamayacagi da asikardir.

    antrparantez, üslubunuz bana hiç yabancı gelmiyor. sanki bu metinsel gurmeyi bir yerlerden tanıyorum. ama ve lakin bu yanılsama da olabilir.

    Mumkun, hatta muhtemeldir. Acaba, daha once gecerken ugrayan kelamhah bir kalemhun ile tanismis miydiniz?

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 14.10.2006 - 22:24

  24. sevgili muzmin anonim beeey,

    on defa söylemeye ne hacet, siz öyle bir zeka cevheriyle serfiraz olmuşsunuz ki, tek seferde pattadanak anlayıvermişsiniz.
    öncelikle, yazılanları tafsilatlıca tefsir etmenize mahal yok. o kabilinden yazmaya zahmet buyurmayınız.
    imdi, size sadece şunu söyleyebilirim, sayenizde efenim tiril tiril titredim. üzerimde dondurucu etki bırakan o sözlerin müsebbibi sizsiniz. ama ne gariptir ki diğergamlık duygularını dillendiren de yine sizsiniz. önce derunumdan yaraladınız, epeyce bir kederlendirdiniz, sonrasında kalbi yumşatacak incecik kelamlar ettiniz. neresinden sevineyim bu mantığa veyahut neresinden üzüleyim.
    ve yine itiraf etmeliyim ki, üzerimde dondurucu tesir bırakan şu ilk yorumunuzu okuduğum vakit, meramımı iyi anlatamadığım zehabına kapılarak kederlenmiştim, bir yandan da kan beynime saldırmıştı.
    nazikçe deyimiyle sinirlenmiştim. neyse bu konuyu patırtısız kapatmak en makul ve makbul olanıydı. illa ve lakin sarfettiğiniz müspet ifadeler gevşeme ve sakinleşme durumu sağlayan parasempatik sinir sistemime iyilik getirdi. beni anlayacağınızı biliyordum. size minnettarım.

    güzel mi güzel şeddeli güzel genç ve sıcak blogunuza belli (kısıtlı) zaman aralıklarında müsafir olabilirim. zira sanal evren ile aramız öteden beri pek limoni. zamanımdan çalıyor bu dünya. bense vakit fukarası bir insan evladıyım. hepimizin öncelikli vazife-i sorumlulukları var. gündelik hayatta bizi bekleyen mutat meşgaleler hat safhada. bereket versin ki hatırşinas bir okurum, 3-5 günde bir fakirhanenizin kapısını tıklatırım.

    *
    Fakat, kolay –cok kolay– sinirlendiginizi cikarsiyorum. Bunun, bu
    handikapin ustesinden gelmekte size yardimci olmaga calisacagima itimat edebilirziniz.(M.A)

    evet bu çok doğru, kolay, çoook kolay sinirleniyorum. ve bu her
    alanda beni ketliyor. ancak bu konuda güven telkin eden
    açıklamlarınız yüreğime serin serin sular serptti. yine de soramadan edemiyorum sahiden beni okur olarak kabul edecek misin? katlanabilecek misiniz bana? size şimdiden peygamber sabrı diliyorum. şunu da biliniz ki blogunuzdaki yazılarınızın hakkını veremem, onu da gene baştan teslim edeyim. ama asla oyunbozanlık yapmam, mızıkçılık çıkarmam. aldığım terbiye buna cevaz vermez. kuşkuya yer vermeyin.

    cümleleriniz kuvvetli bir beyinden çıkan düşünceleri andırıyor. enteLektüel yanınızdan bahsederken buna vurgu yapmak istemiştim. türkiye’deki aydın cenahının (önemli bir kısmının) egolarıyla problemleri var, aydınların egolarıyla başı dertte. konu dışı bir bilgi oldu.

    ceren hanımı da pek yakından ilgilendiren dipnot:
    müzmin anonim bey, ceren hanım, adresini ketum tutmuyor ki. yanisi siz hiçbir şeyi ifşa etmediniz. lütfedip keramette bulunduğunuzu sanıyorsanız alengirli(gösterişli) bir yanılgıya kapılıyorsunuz. dizginleri salıverdiğiniz için böyle konuşuverdiniz. açıkcası tutumunuzu ziyade yadırgadım. tuhaf kaçtı bir şeyler. üstelik ceren hanıma hem de bana saygısızlık yaptığınızı hatırlatmak isterim. gücenip gücenmemek size kalmış, gerisini bilmem gayri, siz nasıl münasip bulursanız..

    Yorum yazan: ırmak | 15.10.2006 - 12:17

  25. Irmak hanim,

    neresinden sevineyim bu mantığa veyahut neresinden üzüleyim.

    Bir denge hali oldugunu varsayabiliriz herhalde :)

    bereket versin ki hatırşinas bir okurum, 3-5 günde bir fakirhanenizin kapısını tıklatırım.

    Bunu nasil soylerim de kirici olmam bilmiyorum, [lafa boyle baslayinca zaten is karisiyor ama, bir sekilde baslamak lazim] fakat, popularite muptelasi degilim.

    Okumak icin vakir ayirir istifadeli bir seyler bulursaniz, tabii ki memnun olurum; ama, benim eksiklerimi tamamlamak istikametinde katkilarda bulunursaniz cok daha fazla memnun olurum.

    Yani, sadece faydali olmak gibi bir misyonum yok; ben de faydalanmak isterim –bilgi edinmek anlaminda.

    yine de soramadan edemiyorum sahiden beni okur olarak kabul edecek misin? katlanabilecek misiniz bana? size şimdiden peygamber sabrı diliyorum.

    Okur olarak kabul etmek ne demek?

    Desturla, icazetle mi okur olunmaga baslandi da benim haberim yok? :)

    Ayrica, katlanmak ne demek ve katlanmak da nereden cikti? Dinleyici istekleri cinsinden yazi siparisleri vermeyeceginizi biliyorum –veren olsa da almiyorum anlaminda–, durup dururken ‘yildirim duserse siz tutar misiniz?’ cinsinden sorular da gelmeyecegini biliyorum. Dolayisi ile, katlanmak ne demek oluyor?

    Biliyorsam, bildigim kadarini aciklamaga calisirim. Bilmiyorsam da bilmiyor oldugumu soylerim.

    Kanaatim ya da tasavvurumda bir model varsa onu soylerim.

    Daha fazlasini bekliyorsaniz, bende olmadigini simdiden soyleyebilirim.

    türkiye’deki aydın cenahının (önemli bir kısmının) egolarıyla problemleri var, aydınların egolarıyla başı dertte. konu dışı bir bilgi oldu.

    Farkindayim. Aydin olmagi bir aidiyet gibi konumlandiriyorlar. O da bir bagnazliktir. O tur bir yanlisim olursa/olunca lutfen siddetle uyarin beni. yazmagi, konusmagi keserim de o hale dusmek istemem.

    müzmin anonim bey, ceren hanım, adresini ketum tutmuyor ki. yanisi siz hiçbir şeyi ifşa etmediniz. lütfedip keramette bulunduğunuzu sanıyorsanız alengirli (gösterişli) bir yanılgıya kapılıyorsunuz.

    A yok. Bu tur seyleri kabul edemem. Ceren hanimin –sanki– sir gibi tuttugunu soyledim (oyle olmadigini da biliyordum) ve bir adim oteye giderek blog adresini de yazdim.

    Size ozel hizmet yapmiyorum, siz biliyorduysaniz bile bilmeyen baskalari istifade eder diye dusundum.

    Bu bir ifsaat filan da degildi. Bir cesit yardim, faydali olmak, denemesi idi.

    Tesekkur etMEmek size kalmis, ama, bu tur seyler soylemegi huy edinecek iseniz, sizinle hic tanismamis olmagi tercih ederim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 15.10.2006 - 14:10

  26. müzmin anonim bey,

    birkaç zaman önce, kimselere görünmeden dost mekanınıza şöyle bir uğramıştım. kimsenin yanına yakına yaklaşmadığı yakıcı dikenli meseleler, sitenizin ağırlık merkezini oluşturmuş. hani nasıl derler: cısss mevzular, netameli konular. hey gidi memleket! aydınını kaybetmiş ülke! sözkonusu mevzulara akl-ı selimle yaklaşan pek az insan var. bize dikte edilen kirli gündemi takip ederken hayretten hayrete düşmemek ve dehşete kapılmamak için SUPERMAN dirayeti göstermek gerek. ne diyordu Alanson: “insan olmak yetmez, superman olmak lazım”. el-hak, doğru söze şapka çıkartılır.
    ez-cümle, laf-ü güzafa meyletmemişsiniz. isabet olmuş efendim.
    bu dakikadan sonra darılmaca olmasın diye gözden nihan oluyorum. “aceleye ne lüzum gördünüz” demeyin. sormayın. lüzum gördüm. zinhar katiyen yorum post etmek istemiyorum. yaran u dost olmayı dilerdim elbet. zira nötrlediniz, kesin olarak bilin ki feri çekildi kalemin.
    bilgilerinizden istifade edeceğim, ancak, sizin ruhunuz bile duymayacak bunu, geri bildirim yazma konusunda çekimser davranacağım. (dilimi tutamadığım içindir)
    saygılarımı sunarım, kabulünü rica ederim.

    Yorum yazan: ırmak | 15.10.2006 - 17:35

  27. Bu ne acısı böyle! Ciddi bir şey mi Metin Bey? Yapabileceğimiz, ihtiyacınız olan bir şey var mı?

    Çok geçmiş olsun. Çabucak iyileşmeye bakın, lütfen.

    Sevgilerimle.

    Yorum yazan: endişeliperi | 16.10.2006 - 08:17

  28. Irmak hanim,

    Iyi valla!

    Evet, lisan-i Turkinin en jargonal semiyotigi ile soyluyorum ‘Iyi valla!’..

    Diliniz sivriymis.. fakat sessuzluk piyesinde kim takar keskin dili..

    Cikin dusuncelerinizi soyleyin diye elimde sopa ile mi dolanmam lazim..

    Cikin ve soyleyin.

    Soylemesi gerekenler boyle ciz-biz korkusuyla [ki, o dediginiz donemler tek parti doneminde de yoktu bu ulkede] soylemezlerse, meydan lagalugacilara kaliyor.

    Ondan sonra da ‘vay benim kaybedilmis ulkemin mahmur safaginda dogmadan mevta aydinim’ gazelleri..

    Evet, cikin ve soyleyin. Yoksa ben de, olta takimini da almadan bir balikci kasabasinda palamut ayiklamaga gidecegim..

    Birsey degil, pirinc bile ayiklamaga kalksam yarisi ziyan olur, onca baligin hepsi telef olacak ve bunun sorumlusu da sizler –siz sessizler– olacaksiniz.

    Onumuzdeki sene balik istiyor musunuz istemiyor musunuz.. iyi dusunun lutfen.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 16.10.2006 - 14:09

  29. Muzmin bey dogru diyor. Aklim erse ve bilgim/ufkum kifayet etse istedigini (kismen, ben de cizdan sinerim!) ben yapacagim. Su halimle ben elleyince Lubnan konusu elektrikli araba tasarimina, yok ne oldugunu bile unuttugum birsey Turk genci hakkiyla lisp ogrenir mi geyigine, baska birsey de ne boy ekran nereden alinira donuyor. Azcik ses cikartsin bilgili insanlar, hepimiz okuyup istifade edelim.

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 16.10.2006 - 14:43

  30. Bulent bey,

    Muzmin bey dogru diyor. Aklim erse ve bilgim/ufkum kifayet etse istedigini (kismen, ben de cizdan sinerim!) ben yapacagim.

    Allahtan korkmak lazim..

    Hani, kahveden cagirdigim birisi bunlari dese gik demeyecegim, ama, siz ‘aklim erse ve bilgim/ufkum kifayet etse’ demiyor musunuz..

    Yok, yok.. ben kolay kizmam…

    :)

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 16.10.2006 - 19:59

  31. müzmin anonim bey,

    Kalem gözyaşı dökerken konuşmak müşküldür. Bektaş’ın
    suskusuna sayın. İçinde afazi bulunan yüreğin sesine verin.
    hakkaten ütopik mi? el cevap: hakikatte bayındır duruş.
    yazmazdan evvel iki kere düşünün. hassasız biz.
    Vücudunun en önemli uzvunu kesemeyecekler cennet asa memleketimin. hayır yapamayacaklar.
    Güzel şeyler olacak bu diyarlarda… Daha kaç kuşak köprü olacak, meçhul herkese. Ama olacak biliyorum, iyi şeyler olacak. Şu kutsi demlerde havaya kaldırılan eller hürmetine olacak. Biz gitmiş olsak da gelecekler yine. Biz de kabrimizden seyrederiz o güzellikleri.

    Yorum yazan: ırmak | 16.10.2006 - 20:56

  32. Muzmin bey iltifat ediyorsunuz eksik olmayin. Benim raflar sizinkiler gibi iki sira kitap dolu degil (hatta rafim yok!). bunu konusmustuk. Halbuki bu tur bilgi (ve edinecek akil, edinmekten dogan ufuk) sahibi insanlar dolasiyor buralarda. Siz onlar konussa diyorsunuz yukarida, ben de ‘evet, susmasalar’ diyorum. Bana kizilacak bir durum yok yani, susanlara kizalim beraber.

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 16.10.2006 - 21:10

  33. Bulent bey,

    Hay su iki sira kitap meselesi.. Demez olaydim. Hava atmak icin demedim.

    Hikayesini de anlatayim da –siz olmasaniz bile ben– bu konuda rahata ereyim… :)

    Aileden, dayimlar tarafindan, gelen bir aliskanliktir o. 5 dayim var9di) ama bunlarin ikisi idi kitap kurdu/hastasi. Onlar da genc olanlari idi, dolayisi ile, az-cok bu iki dayimla daha yakindim.

    Ta, 10 yaslarimdan itibaren –sirf bu dayilarimla yarismak icin– kitap alageldim. Ve, her aldigim kitaba da ismimi, aldigim yeri, ve tarihini yazdim. Onlar benimle yarismiyordu tabii ki. Fakat onlarin da yaristiklari sey kendi tecessusleriydi.

    Ben belli yaslara geldigimde dayilarim hizlarini kesmislerdi, tasinmagin gozu kor olsun, kitaplar once evde kolilerde kaldilar, ardindan da memlekette baba evine gittiler.

    Benzer sey bana da oldu tabii, ama, isim geregi ben o kadar kestirip atamadim. Bir kisim kitaplar kolilerde duruyor. Ne, ve nerededir hic bir fikrim yok. Listesini cikartmadim, simdi de ugrasamam. Geriye kalanlar da evde, kimisi kutuphanede raflarda cift sira, kimisi de sagda solda ustuste.. BTW, uzun zaman once de kitaba tedarik kunyesi dusmegi kestim.

    Evdekiler son 15-20 seneye ait, ve tamamini okudumu iddia edemem. Okuduklarimin hepsini de anladigimi ya d ahatirladigimi iddia edemem. Ustelik bir ihtisas kutuphanesi de degil. Bir tarafta Yakutca sozlugu var, mesela, ki, buna toplam bir saat bakmis degilim; diger tarafta da fractal analiz kitaplari bir kac tane. Bunlara da bir kac gunden fazla (if that) vakit ayirdigimi iddia edemem. Ayirsam ne olacakti sanki. :)

    Yanlis hatirlamiyorsam, 3.cu defadir bu 2 sira kitap konusunu konusuyoruz, va guceniyorum. Hava atmis gibi hissediyorum kendimi. Oyle degilse bile, ahip oldugu kitaplarla olculmek de hos degil. Kitap ya da bilgi hammali olmak ne menem rutbedir; boyle bir seye talip olan mi var?..

    Ote yandan, Derin Sular’daki ilmekte benden sonra yazilanlari da kacirmisim. Derin Sular’in, bir fikir yazisi blogu mu, yoksa ikidebir ‘azzz sooora’ diyen bir televole programi mi oldugunda karar kilamamis oldugunu hissettiren pre-announcement tarzini sevmedigim icin uzun zamandir oraya bakmadim. Esra Ulas isimli yorumcunun mantik orgusundeki zemberekli clock-work denemeleri hakkinda diyeceklerim olabilirdi.

    Sizin, ben, illa oturup yakin tarih, uzak efsaneler uzerine bir seyler yazmanizin gerekli oldugunu soyluyor degilim. O tur ‘lagaluga’lari baska herkes (ben dahil) yapiyoruz. Siyasete mutlaka maydaniz olmaniz lazim –ama, illa dogrudan sosyal icerikli siyaset olmak zorunda degil; teknoloji icerikli siyaset de gerekiyor. Hatta cok fazla gerekiyor.

    Icimiz disimiz sosyal lagaluga olmus durumda, sizin yazmaniz gereken bu olmak zorunda degil. Ama, yazmaniz sart. Nacizane bunu soyluyorum. Cok degil, az vakit ayirin, ama, ayirin.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 16.10.2006 - 23:18

  34. müzmin ve bülent beyler

    hayli desibelli bir sesle bilginizin reklamını ve dahası propagadasını yapmayınız efenim. bizi iz’aç eden kırmaların yaptığı yeter gelir? bir de siz dokunmayın ne olur? dert katmayın derdimize. sizleri ukala buldum. velhasılı kelam: U-K-A-L-A. gariptir agnostik bir yanınız var. sizi böyle okuyunca cennetmekan cemil meriç’i anmadan edemedim. yineliyorum pek fazla ukalasınız.

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 00:11

  35. Irmak hanim,

    Cemil Meric’i anmakla vakit kaybetmek yerine, ‘kul kulu kendi gibi bilir’i hatirlasaydiniz hic bir sey yazmaniza gerek olmayacakti bence.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 17.10.2006 - 03:05

  36. Iki sira kitap olayi ile her gun uzuntulere gark olan bendeniz de muzdaripim :)
    Benimkisi yer yoklugundan. Ne yapiyim kitaplik kucuk :)
    Mecburen iki sira yaptim. Turkiyedeki kitaplarimi da anneme birakmak gibi bir hata yaptim. Ne zaman bir kitabimi isteyecek olsam “ne o! oraya mi yerlesiyosun” yakinmasi ile karsilastigim icin onlardan da mahrum kaldim.
    Vesselam iki sira olmasi onemli degildir, onemli olan kitapligin ne kadar buyuk oldugudur…
    Mulkiye yillarimizda bir arkadasim bir davet uzerine Cemal Kutay’in evine gitmisti. Evine girince duvardan duvara uzanan binlerce kitabi gorunce dayanamayip sormus : “Bu kadar kitabi nasil elde ettiniz?” diye. Cemal Kutay hic istifini bozmadan cevap vermis : “Odunc aldigim hic bir kitabi geri vermedim” :))
    Yani Muzmin bey’in kitaplarinin “ilk sahibinin” kim olduguna dair sorusturma onergesi vermek istiyorum, sayi istiyorum :)

    Christmas ya “sozde” bugun, belki bir kacini “hedaye” etmek istersiniz :))

    Yorum yazan: fatih demir | 17.10.2006 - 03:11

  37. Bu arada kendi bloguma bile ugramadan deplasmanda Metin abimin bloguna ugrayip bos birakmayayim diyorum ya, bu da bence Metin abinin bana yeniden iki kitap hedaye etmesine yeterde artar bile.
    Zaten su dunyada kac kisi bana kitap hedaye etti ki??
    Bir Metin abi…Muzmin Bey’de gonderecek gibi bir his var icimde :) Sonra baska kapiya giderim merak etmeyin… :))

    Yorum yazan: fatih demir | 17.10.2006 - 03:15

  38. Hay su iki sira kitap meselesi.. Demez olaydim. Hava atmak icin demedim.

    Havayla alakasi yok, gazeteden edinme bilgim dahi olmayan tarihi isler hakkinda bilgi edinmek icin cok okumus olmak gerekiyor. Konu ne olursa olsun bir iki kitapla da olmaz, cunku meydani bos bulup biraz kivirtmak gibi isler de var (bunun kotu niyetle olmasi gerekmiyor, hem okur/yazari hem okumusu az bir memlekette kendisi soyleyip kendisi inanmak mumkun ve kolay).

    Yanlis hatirlamiyorsam, 3.cu defadir bu 2 sira kitap konusunu konusuyoruz, va guceniyorum. Hava atmis gibi hissediyorum kendimi. Oyle degilse bile, ahip oldugu kitaplarla olculmek de hos degil. Kitap ya da bilgi hammali olmak ne menem rutbedir; boyle bir seye talip olan mi var?..

    Yok yok, oyle degil. Bilmeden konusmak durumunda kalmamak istedigimi soyleyince ve (zannediyorum) iki seferdir oluyor. Sadece sahip olmak da degil, okudugunuz asikar bu arada. Bu ayip birsey degil, sadece bazi seyleri beceremeyecegim konusunda mazeret beyan ettigimde kabul olmayinca ayni yerden bakamiyorum demek icin onu konu ediyorum (ama gordugunuz gibi isi ilerletip delilleri de buldum!).

    Bu arada en azindan yeni yaziyla yazilmis kitaplar icin Gutenberg projesi veya benzerini yapmak faydali olur burada diye dusunuyorum. Imkani olan (kanuni durumla ilgilenmek dahil) varsa buralarda lutfen ses etsin. Bunun teknik altyapisini kimsenin yapmasi gerekmiyor (haziri var) ama insan gucu lazim. Telif sahiplarinden feragatname almak icin CC cinsi bir kanuni altypiyi getirmeye calisan bir gurup da var. Siz de ilgiliydiniz bunu yazilim tarafiyla bir ara, ama kitap tarafi bence daha onemli.

    Siyasete mutlaka maydaniz olmaniz lazim -ama, illa dogrudan sosyal icerikli siyaset olmak zorunda degil; teknoloji icerikli siyaset de gerekiyor. Hatta cok fazla gerekiyor.

    Aaa, o konuda edecek lafim varsa pek susmuyorum zaten. Memlekete geldim geleli millete gerek fikri mulkiyet gerek net altyapisi gerek devleti pek elletmeden (bizim alanda artik mumkun) arastirma ve ogrenme icin laf ediyorum. Bu konularda simdi 20li yaslarda olan nesilden yabanci dil bilenler zaten bazi seylere hakim ve zehir gibi. Meraklilari — cok sukur, nihayet — bir suru seyi Amerikali ile ayni zamanda okuyabiliyor artik.

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 17.10.2006 - 04:56

  39. bilginin reklâmı olsun valla. herkes yapsın, elinde ne varsa, fenâ mı bize yarar :))
    acayip menfaatçiyimdir bu hususta, övünmek gibi olmasın!

    Müzmin Bey,
    hasedimden çat diye çatlayayazdım. Cemâl Kutay’a ödünç kitap vermiş miydim acaba, diye düşünüyorum bir yandan .. benden ödünç kitap alan kimse geri getirmedi de..

    Yorum yazan: candan | 17.10.2006 - 05:09

  40. Bu odunc kitap konusunda bir iki kelam edeyim:

    Butun hayatim boyunca odunc kitap verip de geri getirmeyenlerin ismi tek tek aklimdadir. Cok sukur ki, bu sayi 5-6′yi gecmez. Odunc isteyenlerin azligindan degil, de benim bu konudaki nemrutlugum yuzunden. O, odunc alip da geri getirmeyenlerin de gerekceleri hep ‘force major;dur –yerinde tetkik edilmistir yani. Kiminin evi yanmistir, kimi uzaklara tasinip izini kaybetmistir… Bir kitap icin bunu yapmis olmak ihtimalleri vardir, ama, evini yakan, izini kaybettirenler icin yapilcak cok sey yoktur.

    Bu arada, hemen onumde duran bir kitap var, hikayesi belki ilginc olabilir:

    Kitabin ismi ‘Matematik Cep Kitabi’. Yazar: Arif Akcabay. Remzi Kitabevi. Baski tarihi: Belli degil. Fiyati: 600 kurus [yeni kurus degil, eski kurus]

    Bu kitap, butun egitim hayatimda benim en cok istifade ettigim kitaplardan birisidir. Zamanla icine ben bir suru sayfa ve not ekledim. Kitap eski lise seviyesindeydi, ki zaten bayagi zormus lise o zamanlar; simdi daha da genisledi.

    Hikayesi sudur:

    Bendeniz ortaokuldayken, evde ibadullah TomMiks/Teksas kitabi vardi. Bu kitaplar bir cesit ticaret metaiydi ayni zamanda. Misket filan gibi bahis iceren seyler oynadigimiz zaman bu kitaplar uzerinden oynardik. Ben de, demek ki iyi misket oynardim, dunya kadar birikmisti.

    Bir arkadasim da, bu cizgi roman kitaplarindan bir miktar odunc istedi –okumak icin. Ben de kabul ettim. Ama, bir sartla: karsiliginda ‘Matematik Cep Kitabi’ni bana rehin birakacakti. Dedigimizi de yaptik. Ben verdigim her kitabin ismini ve sayi nosunu tek tek bir listeye yazdim. Iclerinden bir tanesi dahi eksik olursa ‘Matematik Cep Kitabi’ [ki, o gun dahi baskisi bitmis, bulunamiyordu] bende kalacakti. Odunc verme suresi de 2 ay idi.

    Iki aya varmadan bir haber geldi. Bu arkadasimin annesi, evdeki bunca luzumsuz seyi imha etmis –cope atmis…

    Arkadasim gelip bana durumu anlatti. Cok uzgundu. Onun uzuldugu o kitaplarin kaybiydi, yoksa ‘Matematik Cep Kitabi’ ile onun uzaktan yakindan alakasi yoktu. Ben de ona bir miktar daha –teselli icin– kitap verdim, o uzulmeyi kesti; ama aslinda dunyalar benim olmustu ‘Matematik Cep Kitabi’ bende kaldi…

    En kiymetli kitabim da dur bence. :)

    Not: Fatih bey; kesin donus yapmadan once elimdeki kiymetli Playboy kolleksiyonumu ilgili ulkenin Korler Dernegine bagislamistim. Baska benden kimse okunacak materyal cinsinden zirnik koparamaz. Canimi veririm, ama, tek sayfa kitap veremem. Siz, gel olursa, bu beklentiden vazgecin derim yani.. :)

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 17.10.2006 - 11:16

  41. düşünen adam müzmin anonim bey,

    gücenmeyin ama, şu an çok eğleniyor olmalısın.
    bendeniz ne bir entelektüelim ne de bir akademisyen, sadece ve sadece averaj bir okurum.

    bizi kendi ülkemizde köleleştirdiler, ben bunu hazedemiyorum, bunadır olanca öfkem ve hıncım.
    sizinle aynı ritüelleri konuşuyoruz oysa, peki niçin bunca tukaka.
    şairin şiiri de güzeldi ve merhum selahattin içli adına yazdığı yazıda. evet hüzün insana en çok yakışıyor (h.y), ve O’nu skalanın üstüne çıkarıyor. bahse konu olan yazının prezentasyonu bu idi.
    neye mahzun olacakmışım, mahzun olacak bi şeyim yok.

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 11:41

  42. Irmak hanim,

    düşünen adam müzmin anonim bey,

    Aslinda size cevap yazmamam lazim. Biliyorum. Ama, bile bile de yazacagim.

    Bu benim edindigim intiba, sizin [elestirirken de kisisellestiriyorsunuz, elestirilirken de] konuyu cok kolay kisisellestiriyor oldugunuz yonunde. Ve, isimler sifatlar filan takmagi da marifet belliyor olmalisiniz.

    Isim sifat teirginligim olsaydi, Muzmin Anonim gibi, her seye cekilebilecek, gorenin de ilk bakisata ’sacma’ demeyecegi bir mahlas secerdim. Secmedim.

    ‘Muzmin’ kelimesini bir hastaligin derecesi sanan [siz bu grupta degilsiniz cok sukur] salaklarin da kendini ortaya cikarmasina yardimci olacak sekilde, muzmin kelimesini sectim.

    Benim mutabakatimi almadan isim/sifat ekleme denemelerini de birer irtifa kaybi olarak gorur ve eglendirici bulmasam bile gulumserim.

    gücenmeyin ama, şu an çok eğleniyor olmalısın.

    Eglenmiyorum. Ama, gucendirme ehliyetinizin olup olmadigini sorgulamaga basladim.

    bendeniz ne bir entelektüelim ne de bir akademisyen, sadece ve sadece averaj bir okurum.

    Akademisyenligi ciddiye almam. Kendinden menkul bir kiymeti yoktur. Digerine gelince, benim oyle bir iddiam hic olmadi; gayretim evet, ama, iddiam hayir. Boyle bir fark ve ustunluk dayattigimi sanmiyorum.

    bizi kendi ülkemizde köleleştirdiler, ben bunu hazedemiyorum, bunadır olanca öfkem ve hıncım.
    sizinle aynı ritüelleri konuşuyoruz oysa, peki niçin bunca tukaka.

    Cok basit –en azindan benim baktigim yerden. Hinc sahibi olmak eski Rus parasiyla tek manat kiymeti haiz degil. Hinc bir marifet degil. Bir potansiyeldir ve degerlendirilmedigi muddetce de ayakbagidir, handikaptir.

    O yuzden, sizdeki hinci takdir edemiyorum. Kuvveden fiile tahliye olmadigi muddetce de edemeyecegim…

    şairin şiiri de güzeldi ve merhum selahattin içli adına yazdığı yazıda. evet hüzün insana en çok yakışıyor (h.y), ve O’nu skalanın üstüne çıkarıyor. bahse konu olan yazının prezentasyonu bu idi.

    [H.Y kimdir?]

    Huznun insana cok yakistigi gibi bir iddiam olmadi zannedersem. Ama, itiraz da etmem. Su acidan etmem: Huzun, nesenin aksine, bir farkindalik icerir cogunlukla. Ve, iceriyorsa skalanin uzerine cikmisliga isaret eder. Bu da tabii ki, makbul olmalidir –dozunu kaybetmemek kaydiyla.

    neye mahzun olacakmışım, mahzun olacak bi şeyim yok.

    Seyreyle güzel, kudret-i Mevlam neler eyler

    Bakmiyor, gormuyor, gorup de hayran kalmiyor; onunuzden gecip giden bunca seyin degil de kendinizin gecici oldugunuzun fakinda olmuyorsaniz.. evet, ne hayran, ne de mahzun olacak bir seyler var..

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 17.10.2006 - 12:54

  43. müzmin anonim bey,

    H.Y: üstad hilmi yavuz’dur.
    eleme gark olmayınız farkındalığın farkındayım.

    ayrıca aramıza aysberglerin girmesini istemem.

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 13:03

  44. yettiniz gari.aa ikinizde ,türkçeyi en iyi ben deyiveriyom yarışından başka bişey edivermiyonuz,şincik ben bayılıvericem.

    Yorum yazan: Âsiye | 17.10.2006 - 14:27

  45. Allah iyiliğinizi versin emi:))Bundan daha iyi yorum olamazdı.Bir de Asiye Hanımın linkine tıklayın efendim:)))Kocaman bir yokk tabelasıyla burun buruna geliyorsunuz:)))Saygılarımla…

    Yorum yazan: Vecihe | 17.10.2006 - 14:37

  46. asiye hanım,

    çok cicisiniz. sadece o kadar çok cicisiniz. söz aramızda ben kelimelere aşığımdır. harflerin rafineleşmiş bir niyetle dans etmesine meftunumdur.

    dostlukla

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 14:50

  47. ırmak kalemzede ile aynı kişi sanırım

    Yorum yazan: asi | 17.10.2006 - 15:18

  48. sevgili asi,

    alakası yok. ben, öyle kendi halinde, kimseye ziyanı zararı dokunmayacak kafı karışık bir havva kızıyım. söze konu olan muhterem şahıs hakkında en ufak bir malumatım da yok.
    türkçeyi iyi kullandığımı iddia edemem. dedim ya, kelimelere dilbesteyim. içleri öz su dolu kelimelere.
    öyle ya, söz sultanları varken bizim gibi vasati okurların kelam eylemesi hiç hoş olmaz, yakışık almaz, uygun düşmez, terbiyeye sığmaz. haddizatında yani. hele bir de taşın altına koydularsa ellerini, kelli felli mekana sahipseler. eh denir gayri! a’la a’la..

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 16:10

  49. Tuhaf bir sanı olmuş.Irmak Hanım’da alakasız olduğunu beyan etmiş.Her iki tarafında yazılarını okuyan biri olarak bende şunu söyleyebilirim.Eğer iki karakteri oynayabilecek iki beyin olup ayrı ayrı yorum yazabilecek bir üstad varsa içimizde bu ne Irmak Hanım’dır ne de Kalemzede Bey/Hanım’dır.Zira her ikisinin de üslupları birbirinden çok ayrı!Gerçekten yapabilen varsa ellerini öperim.Saygılarımla…

    Yorum yazan: Vecihe | 17.10.2006 - 16:18

  50. vecihe ile ırmak aynı kişi sanırım

    Yorum yazan: asi | 17.10.2006 - 16:23

  51. Hay Allah:)) Anlaşıldı siz illa Irmak Hanım’ın birebir ayrı bir karakter olduğunu kabul etmeyeceksiniz.Pekala ben Irmak Hanım’la aynı insan sayılmaktan keyif duyarım.Irmak Hanım içinde sorun yoksa! sanınıza kaldığınız yerden devam edin efendim:)

    Yorum yazan: Vecihe | 17.10.2006 - 17:08

  52. Hah iste.. Ben de bundan korkuyordum.

    Bir gun ortadan yok oldum, millet kendi arasinda kavga eder olmus… lutfen ikiserli gruplara halinde ve belli bir disiplin icinde kavga eder misiniz.

    Burayi yurtdisindan da okuyorlar ve bu hali bie hic yakismiyor.

    Ote yandan, Asiye hanimin, son derece isabetle, ortaya sarfettigi sozu Irmak hanim nicin uzerine alindi anlamadim.

    Bu durumda, benim de alinmam lazim belki, ama, ben oyle yapmayacak, Irmak hanimin alinmasinin yanlis oldugunda israrci olacagim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 17.10.2006 - 18:50

  53. müzmin bey,

    Asiye hanım’ın yorumunu bir daha okuyuverin hele!.. mahzeninden çıkan kelimeler beni şekva etmesin.

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 20:56

  54. vecihe hanım,

    teveccühünüzdür ve dahi kabullenişimdir.

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 21:08

  55. Irmak hanim,

    Sozkonusu yaziyi ilk defa da dikkatle okumustum.

    Azarlamaniz uzre, gonulsuz de olsa, tekrar okudum ve isim zikredilmedigini teyid edebilirim.

    Bu durumda, bundan isim cikartmak niyet okumak olur ki, kendi adima, boyle bir sey yapmak istemem.

    Ote yandan, ne sizin bu ozgurlugunuze, ne de Asiye hanimin gunahini almak suretiyle yanmak ozgurlugune halel getirmek istemem.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 17.10.2006 - 21:24

  56. müzmin anonim bey,

    valla neyin özgürlüğüne helal getirdiğinizi bilemem ama, yazının namusuna helal getirdiğinizi hassaten söylemek isterim.

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 21:55

  57. Wave.. You’re on candid camera.. :)

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 17.10.2006 - 22:49

  58. tabiki siz nasıl dilersiniz.

    ama rica burdan dokunmayın, hani zeminle yeksan olurum o bakımdan..

    Yorum yazan: ırmak | 17.10.2006 - 23:06

  59. Evet bence de Asiye Hanim, ikinizden bahsetmis (Irmak HAnim ve Muzmin BEy). Kabak gibi ortada :)
    Bence Muzmin bey siz de uzerinize alinin!! (Heheheheh bakalim Muzmin beyi eski gunlerine dondurup on saflara cekebilecek miyim?… Ramazandan midir bilmem ama pek bi Mulayim Anonim oldu kendileri :) )

    Ayrica ben de Asiye hanimin Metin abi oldugu gibi birsey soylemek istiyorum ama bunu soyleyebilecek cesareti kendimde goremiyorum. O yuzden bu kim kimdir? kisimlarini geciyor sahislar iki kisilige dahi bolunseler onlarin yarilarini degerlendirmeye deger buluyorum…

    Muzmin Bey hava cok sicak.. :)

    Yorum yazan: fatih demir | 17.10.2006 - 23:29

  60. bende bundan korktum sonradan.. - şiveli yazan metin bey olduğu için - ben yorumculardan biriyim ama türkçeyi bu kadar beceremeyip kıskanan biriyim.. ve gerçekten bayanım.

    Yorum yazan: Âsiye | 17.10.2006 - 23:34

  61. Fatih Bey; Ramazandan midir bilmem ama pek bi Mulayim Anonim oldu kendileri :) ) demişler.Emin misiniz?Mülayim hali bu ise olmayan halini pek bir merak ettim doğrusu:)Muzmin Bey kendi blogunda öyle açıklamalarda bulunmuş ki gülümseyerek okusam bile pek mulayimce bulmadım doğrusu:)Hatta içimden geçen şuydu Allah’tan bir blog sahibi değilim!Allah’tan blog açıp resim koymamışım!Allah’tan böyle bi gafletten sonra kalkıp muzmin pardon mulayim pardon muzmin anonim beyin hemen altına düşecek yorumlarda bulunup dikkat çekmemişim:))Şükür Yaradana efendim:))Saygılarımla selamlar…

    Yorum yazan: Vecihe | 18.10.2006 - 00:08

  62. Sayin Asiye,
    gercekten oldugunuzu soylediginiz sey icin kullandiginiz kelime Metin abimiz tarafindan bu sitede kullanimi yasaklanmis bir kelimedir. o yuzden oncelikle o kelimeyi buyuk yoldas, mulkiyedas, arkadas, buyuk gardas Metin agabeyimin sitesinde kullanmamaya dikkat ediniz. Uymayanlari uyariniz.
    Simdi konu ile ilgili bir espiri yapmayi uzerime borc bilip kelimeyi kullandiginiz icin sizi cezalandirma ba’bindan : “gercekten bayarmis siniz!” derim :)))
    Ayrica turkce ile yapamadiklarinizi kiskanmak zorunda da degilsiniz :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.10.2006 - 00:12

  63. Fatih bey,

    Evet bence de Asiye Hanim, ikinizden bahsetmis (Irmak Hanim ve Muzmin Bey). Kabak gibi ortada :)

    Ortada cok kabak olabilir. Fakat, yetim kabaklari evlatlik edinmek kontenjanim dolu su siralarda; dolmasi da, tatlisi da fazla olunca fazla.

    Fakat, tansiyon dusurmeye iyi gelir dediler, o yuzden tam da ben caciklik malzeme bakiyordum ki siz cikageldiniz.

    Yogurt tamam; sarmisak tamam, zeytinyagi tamam.. fakat bir eksik vardi..

    :))

    Bence Muzmin bey siz de uzerinize alinin!! (Heheheheh bakalim Muzmin beyi eski gunlerine dondurup on saflara cekebilecek miyim?… Ramazandan midir bilmem ama pek bi Mulayim Anonim oldu kendileri :) )

    Etmeyin, oruc mevsiminde beni zorlamayin; buyuk gunahi vardir.

    Kurbana kadar sabredin yaw.

    Illa her gun kan mi goreceksiniz?

    Bunun neresi dine sigar?..

    La havle..

    Ayrica ben de Asiye hanimin Metin abi oldugu gibi birsey soylemek istiyorum ama bunu soyleyebilecek cesareti kendimde goremiyorum.

    Walla, Metin bey olmasi cok zor. Yani, tahmin ettiginiz uzere, yapmaz oyle sey demek istiyorum.

    Ustelik, eger o sekilde –virgulleri ozensiz– yazabiliyorsa cidden hayal kirikligi olur benim icin.

    O yuzden bu kim kimdir? kisimlarini geciyor sahislar iki kisilige dahi bolunseler onlarin yarilarini degerlendirmeye deger buluyorum…

    Buna itiraz edemem, ama, hangi yarisi oldugunu soylemegi unutmussunuz sanki.

    Muzmin Bey hava cok sicak.. :)

    Nema problema..

    Hemen talimat veriyorum, sicakligi 10 derece dusurtturuyorum. Hala daha cok sicaksa mutfaktan –ya da her neredeyseniz oradan– cikmanizi onermek zorunda olacagim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 00:13

  64. Sayin Vecihe,
    Ben o zamanlar cok ufaktim :) hayal mayal hatirliyorum, ama dedemler Muzmin beyi anlata anlata bitiremezler :) Cok guclu imis, iki kisi ile gurese tutusur, ikisini de sadece ellerini kullanarak tus edermis. Hatta bi keresinde bir koyunu (evet kuzuyu degil koyunu) bir oturusta yemis… :)
    Ben kendisinin “duraklama devrine” yetistim :)
    They were the days diye anlatilacak gunlerdi breh breh breh yani :)
    Her neyse siz de benim gibi yapin, resim koyanlardan mi bahsediyor, sizden isim vermedigi surece bahsetmedigini dusunecek kadar safiyane hareket edin :)))
    Resminiz varsa bile “Alla Alla millet resim falan koyuyomus, walla Muzmin bey iyi yakalamis” deyin :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.10.2006 - 00:18

  65. Fatih Bey; benden sonra yazdığı yorumu okudum derin bir ohh çektim efendim.Didiklemek için yine es geçilmişim şükür:)(Muzmin Bey valla beni de kaşıyın diye uğraşmıyorum beni es geçmeye devam ediniz lütfen:))A a bende tam onu diyordum zaten Muzmin Bey ne iyi etmiş de yakalamış resim koyanları,hatta öyle dikkatli bakmış ki okuduktan sonra ben bile merak edip baktım hatun kişinin dudak çevresine:)))Sağlıcakla kalınız…Huzurlu akşamlar…

    Yorum yazan: Vecihe | 18.10.2006 - 00:30

  66. müzmin bey,

    faşistlerin ruhu olmaz, bunu unutmayın. sizinle difüzyona geçmek hataydı.

    Yorum yazan: ırmak | 18.10.2006 - 00:30

  67. Pek giymetli Muzmin the greatest Anonim buyugum,
    Sincik bir cumlede iki buyuk olmaz diyebilirsiniz emme ben olmasinda bu asamada bir sakinca yohtur diyerekten hemencecik cevap iletirim…
    Imdi gelelim salataliklarin faydalarina :)
    Efendim salataliklar bildiginiz gibi cacigin olmazsa olmaz bir unsurudur. Duydum ki gecen yillarla baglantili olarak tansiyon hastaligina yakalanmisiniz, hemen dedemi aradim :) O da “oooo yogurdu mogurdu vardir ama salatalik almayi unutmustur hemen bir iki tane kap kos evine buyuklerine saygisizlik etme” deyiverdi :)
    Yani ben emir kuluydum…
    MEtin bey olmadigini ben de o kelimeyi kullanmasindan ve Turkceye yapip yapamadiklarindan anladim diyordum ki bi de isin icine kiskanclik girince cok acayip oldu…her neyse…

    Sayin Vecihe,
    o hatun kisi cok unlu bir hatun kisidir. Dudaklari onemli degildir. Ismi J harfi ile baslar ve Muzmin beyin bana birakacagina ama’lara biraktigi kolleksiyonunun bas kahramanidir. :)))

    Sayin Irmak,
    Wallah yalandir… Tabiki fasistlerin de ruhu vardir. Habis ruh derler… insana rahatsizlik verir…mide bulandirir…. oruc bozarlar… iykkkk

    Tekrar The greatest Muzmin Anonim buyugumuz,
    bu hava sicakligi bulundugum ortamdan kaynaklanmiyor..hani genel olarak havalar cok sicak insanin o okyanustan bu okyanusa kosasi geliyor manasinda soylemistim :) Yoksa kafamin sicaktan genlesme yada sulanma yaptigini falan demedim yani… :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.10.2006 - 00:37

  68. Irmak hanim,

    Ben de ruh cagirma islerine merak sarsam kimden yardim alabilirdim diye kara kara dusunuyordum.

    OK. Fasistlerin ruhunun olmadigini aklimda tutarim.

    Peki, yeni baslamak uzere olan birine kimi onerirsiniz. Hani, cagirinca pat diye gelen, gelince de ortaligi karistirmayan?

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 00:46

  69. Vecihe hanim,

    Emin misiniz? Mülayim hali bu ise olmayan halini pek bir merak ettim doğrusu:)

    Siz, yeni nesil, eskisi olmayanin yenisi olmayacagini nereden bileceksiniz.. size bunu biz eskiler ogretmeliydik, ama, isimiz gucumuz vardi; kabahat de kurk degil zaten.

    Olsun, cok gec kalinmis sayilmaz –yani, yasinizin musait oldugunu saniyorum. Degilse bile bir caresine bakabiliriz.

    Evropa’da hala daha anneler cocuklarina, ‘Muzmin gelir, ona gore!’ derler ve cocuklar genetik icsel bir bilgi aktarimi sayesinde uslu uslu oturur.

    Muzmin Bey kendi blogunda öyle açıklamalarda bulunmuş ki gülümseyerek okusam bile pek mulayimce bulmadım doğrusu:)

    Hatta içimden geçen şuydu Allah’tan bir blog sahibi değilim! Allah’tan blog açıp resim koymamışım! Allah’tan böyle bi gafletten sonra kalkıp muzmin pardon mulayim pardon muzmin anonim beyin hemen altına düşecek yorumlarda bulunup dikkat çekmemişim:))

    Ne demek dikkat cekmemissiniz.. Boylesine haddeden cekilmis nezaket, tornadan cekilmis meserret katarsiniz da dikkat cekmez olur musunuz hic?

    Ben sizi bugune kadar kalbimin ozimden mahrem yerlerinde muhafaza eyliyormusum.

    Şükür Yaradana efendim:))

    Zuhur-u peri suret buysa, Cok sukur gercekten.. :)

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 01:05

  70. Hah buyrun işte aldık nasibimizi:)Eh kimine yazdıklarını göz önüne alırsam bu yazdıkları sevimli bile sayılabilir:)Ama ben uslu kızım ufalsam muzmin beyin cebine bile sığarım:P Beni es geçmiştiniz o esnada ona şükür demiştim ama es geçmediğinizi göstermiş oldunuz:)vazgeçtim şükür etmekten işte:))Valla bir yerlerde muhafaza edin de bunun neresi olduğu çok önemli değil:)Ohh işte aldım zamanınızdan bir beş dakika da ben aldım Muzmin Bey!!!Amaca ulaşmanın verdiği hazla bu odada sigara içilmediğini bildiği halde sigara yakar Vecihe…Kahveyi de yapacak olan biri olsa ne iyi olurdu:)

    Yorum yazan: Vecihe | 18.10.2006 - 01:26

  71. müzmin bey,

    gururunuz bilginize galebe çalmayasaydı, eminim daha kolay anlaşacaktık.
    okült bilimleri bilir misiniz? ben o bilimlerin ezoterik yönüyle ilgilendim bugüne değin. yani hep dört başı mamur bir inisiye olmayı diledim, dilendim.. siz beni ciddiye almasanız ve samimi davranmasınız da ben size hep derin bir duygulanımla yazdım. hissiyatımı anlamadınız, korkarım anlamamakta ısrarcınız.
    ne yazık. beşer şu anda düaliteyi deneyimlemekte. şu an beşer envolüsyon dediğimiz sürecin en altına kadar inmiş ve orayı tecrübe etmekte. şu anda yaşanan tam manasıyla bir envolüsyon halidir. yani tastamam bir cehennem hali. hasılı, kutsanan rahmet ayında da bu böyle, heyhat böyle!
    helalleşelim derim, benden hepsi helal. olsun, varsın olsun gene de; ol ki HÜDA mertebeni eyleye ali.

    Yorum yazan: ırmak | 18.10.2006 - 01:45

  72. Irmak hanim,

    OK. Simdi samimi:

    Ben sizinle ugrastigim kadar pek az kisiyle ugrastim. Kelimenin her iki anlamini da kastediyorum.

    Sizi aktif olarak kazanmak istedim, sivri dilli odugunuzu soyleyip savdiniz.

    Sivri dilinizi bir goreyim dedim, duygusal tepkiler verdiniz.

    Simdi de helallasalim diyorsunuz…

    Sanki, ’soylediklerim iki satir ama sessizligimden anlayin’ der gibisiniz. Iyi de, sessizliginizin ne manaya geldigini nasil anlayacagim. O yuzden yazin diye tutturuyorum.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 02:06

  73. Hah buyrun işte aldık nasibimizi:)Eh kimine yazdıklarını göz önüne alırsam bu yazdıkları sevimli bile sayılabilir:)

    Ne demek sevimli bile.. Bilesi degilse sevimlisi fazladir; ben bilirim onu..

    Beni es geçmiştiniz o esnada ona şükür demiştim ama es geçmediğinizi göstermiş oldunuz:)

    Es gececektim, fakat duraga rastlamadiniz..

    vazgeçtim şükür etmekten işte:))

    Olsun, o da Allahtan..

    Valla bir yerlerde muhafaza edin de bunun neresi olduğu çok önemli değil:)

    Nerede olacak.. kalbimde… daha sonra da petrol cikacak oradan :)

    Ohh işte aldım zamanınızdan bir beş dakika da ben aldım Muzmin Bey!!!

    Butun hikaye 5 dakika icin miydi. bileydim saygi durusunda da bulunurdum. 1 dakika surmustu cunku..

    Amaca ulaşmanın verdiği hazla bu odada sigara içilmediğini bildiği halde sigara yakar Vecihe…Kahveyi de yapacak olan biri olsa ne iyi olurdu:)

    Yeni nesil.. ah.. biz oyle miydik.. ne amaclarimiz vardi..

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 02:13

  74. Kafayı yiyecem!
    Meserret ne,zuhur-u peri suret kim?
    Okült,ezoterik,inisiye,envolüsyon ne?(he sonuncusu cehennem hali imiş)
    Evropa neresi?
    ben hiç kabak dolması yemedim!
    Sıkıldım ben gidiyorum,varın siz kumda oynayın!
    Hem benim ismim de A harfinin şapkası var,lütfen dikkat edin…

    Yorum yazan: Âsiye | 18.10.2006 - 10:28

  75. müzmin anonim bey,

    sözleriniz gülle, yo hayıır aslında SİLLE! kalbe aşk ediyor. üzmeyeceksiniz beni. yapamayacaksınız, üzdürmeyeceğim size kendimi!!!. elektron itkileri gönderiyorum size, buyurmaz mısınız? beni ne garip bir hale getirdiğinizi umarım anlamışsınızdır. demem o ki, insanları yanınızdan yörenizden uzaklaştırmakta pek mahirsiniz, pek, hem de pek çok mahirsiniz.
    biraz daha kalırsam, az vakit sonra uranyum sıkılmış atomlar gibi patlamam icab edecek. o nedenden çekiliyorum. beni tanıyıp tanımadığınıza memnun musunuz değil misiniz? açıkcası bilemem, kestiremem. ki memnun olmasanız da bu umurumda değil. ama bildiğim tek şey, ben sizi tanımış olmaktan hiç mi hiç memnun kalmadım. inanın istemezdim böyle ayrılmayı. sizinle yola devam edemem, aklım cevaz verse de, kalbim buna cevaz vermez.

    sıfır harika bir sayıdır hatta fevkalade bir sayıdır. etkisiz eleman değildir haaa!
    dilerim, sıfır hiçliğini hissedebilirsiniz. -HİÇLİK- oraya vardığınız da gözünüz kapalı olsa da görebileceğiniz çok şey olacak. eğer varırsanız açmayın gözlerinizi e mi!

    kalbinin gösterdiği yolda yürü
    yüreğinle gördüğünü tanı,
    ama bil ki bütün yaptıkların
    yargısına uğrayacaktır Tanrı’nın.. (VÖİ)

    Her insan kainattır vesselam…

    Yorum yazan: ırmak | 18.10.2006 - 11:50

  76. Irmak hanim,

    Gitmeden bu linki okumak isteyebilirsiniz belki diye dusundum/umit ederim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 12:29

  77. Pardon, yanlis link; dogrusu bu link olacakti.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 12:37

  78. Irmak hanim,

    sıfır harika bir sayıdır hatta fevkalade bir sayıdır. etkisiz eleman değildir haaa!
    dilerim, sıfır hiçliğini hissedebilirsiniz. -HİÇLİK- oraya vardığınız da gözünüz kapalı olsa da görebileceğiniz çok şey olacak. eğer varırsanız açmayın gözlerinizi e mi!

    Bunu soylemis olmaniz ilginc.. Okul yillarimda kafami mesgul eden seylerden birisi de buydu.. Sifirin genisligi (magnitude of zero)..

    Sonsuzu tahayyul etmek kolaydi.. hatta, negatif sonsuzla, pozitif sonsuzun daha bir sonsuzda kavustugunu da, carprasik dogrularin (skew lines) da sonsuzda kesistigini de tahayyul etmek, anlamak kolaydi; fakat ‘magnitude of zero’ zordu.

    Cok zorladi beni. Itiraf etmeliyim.

    Simdi?..

    Simdi anladigimi soyleyebilirim. Anlatabilecegimi soyleyemem.

    -*- Uzdugum icin uzgunum. Baskasi elimden gelmiyor -*-

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 13:14

  79. Sıkıldım ben gidiyorum,varın siz kumda oynayın!

    Hic tanimadigim halde hayatimdan cikan kadinlar.. kaprisli kadinlar..

    Erkekler oyle midir?.. Degil tabii.. sizinle didismek, sizi kitir kitir dogramak icin dahi olsa, sizi terketmezler..

    Gel de anti-feminist olma simdi.. :)

    Hem benim ismim de A harfinin şapkası var,lütfen dikkat edin…

    Peki, Âsiye hanim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 13:29

  80. Metin Bey; lütfen ama lütfen artık geri dönünüz. Beklenilenden uzun bir sessizlik oldu bu, kaygı içindeki bekleyişimize bir son veriniz. Kendi adıma konuşacak olursam, bu bloga her bakışımda jazzetta’nın ruhuna bigane lafazanlıklardan haddinden fazla sıkılmış haldeyim. Merhamet!

    Yorum yazan: kalemzede | 18.10.2006 - 13:34

  81. Fatih bey,

    Efendim salataliklar bildiginiz gibi cacigin olmazsa olmaz bir unsurudur. Duydum ki gecen yillarla baglantili olarak tansiyon hastaligina yakalanmisiniz, hemen dedemi aradim :) O da “oooo yogurdu mogurdu vardir ama salatalik almayi unutmustur hemen bir iki tane kap kos evine buyuklerine saygisizlik etme” deyiverdi :)

    Ya, cok ozur dilerim, hem size hem de muhterem dedenize cok tesekkur ederim.

    Fakat, size zahmet oldu; hic de gerek yoktu. Eksik malzeme kalmadi, az once ikmal olundu.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 15:03

  82. Nasıl güleceğimi sapıttım:)))Sapıttırttınız!Cacık sarımsaksız olmaz!Buranın sarımsağıda en çok yazan olsa gerek zira en çok kokuyu kendileri yayıyor:)))Kabul mü efendim??Saygılar… Not:”Yorum yapıp dalga geçerseniz saclarınızı çekmeye başlıcam tabii kel değilseniz:)”

    Yorum yazan: Vecihe | 18.10.2006 - 15:11

  83. Vecihe hanim,

    Hos geldiniz.

    Sarmisak vardi ama, olsun. Simdi bolca olmus oldu.

    Bu durumda biraz daha yogurt gerek.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 15:20

  84. Yaaaa yorum yapma demiştim.Zaten yazarken şimdi böyle yazacak durmaz yazmazsa çat diye çatlar diye düşünmüştüm.Ne olmuş sarımsak olsam bile bir dakika daha çaldım ohh olsun:Pp (tamam tamam daha yazmıyorum uzaktan dikiz atcam sırada ki kim acaba?)

    Yorum yazan: Vecihe | 18.10.2006 - 15:32

  85. Hanimlar,

    … kadir kiymet bilmez hanimefendiler ve digerleri;

    Sizlere, onca seyin arasinda hem yemek tarifleri veriyorum hem de bicki-dikis kursu..

    … hem adab-i muaseret, hem de kimi –layiki vechile– nasil giydireceginizi bilmeniz lazim..

    … gidin diktirin, ya da diktirin gidin demek yetmez, yetmiyor..

    … gorun ve siz de ogrenin; giderseniz el begensin..

    … kadrimi bilin diye degil, yani.

    Butun bunlari da, maziye binaen degil, gelecek icin, silinip gitse bile izlerinin kalacagina emin oldugum icin, ve pedagojik didaktisizm adina yapiyorum..

    … bilginin zekati ogretmek, zekatin en mukaddesi de ders vermek degil midir zaten..

    ;)

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.10.2006 - 16:15

  86. http://www.geocities.com/gercekkatiller/erm.htm

    Yorum yazan: Vecihe | 18.10.2006 - 23:14

  87. müzmin anonim (hoca) bey,

    kimsiniz siz? onlar neden bu kadar değer atfediyor size? kimin rahle-i tedrisine düştü yolum? heybenizde neler var? lisan-ı münasiple hele bir anlatıverin bana!
    şahsıma gelince, ağzı süt kokan bir okurum ve müstakbel bir muallimeyim. gülmeyin rica ederim.
    belli ki kutsanan birisiniz, olamaz ya, ben cehaletimi kutsadım, kısır fehmimi serlevha yapıp önünüze serdim. -offff!!!- of ki ne of!.. ama yine de itiraf etmeliyim: ÜZDÜNÜZ.

    Yorum yazan: ırmak | 18.10.2006 - 23:41

  88. müzmin anonim bey,

    susuyorsunuz…

    neden repliklerime karşılık vermiyor sunuz? neden sözlerim sadasını bulmuyor? neden lal oldunuz ve ben neden sessizliğin sesini dinliyorum? neden sözlerim havada asılı duruyor? niye mandallıyor sunuz onları? sahi niye? ama niye? niçün?

    Yorum yazan: ırmak | 19.10.2006 - 05:28

  89. Irmak hanim,

    Once sonuncudan baslayayim:

    susuyorsunuz…

    Oyle degil; bilgisayardan uzak kalmami gerektiren bir iki isim oldu da ondandi.

    neden repliklerime karşılık vermiyor sunuz? neden sözlerim sadasını bulmuyor? neden lal oldunuz ve ben neden sessizliğin sesini dinliyorum? neden sözlerim havada asılı duruyor? niye mandallıyor sunuz onları? sahi niye? ama niye? niçün?

    Sizin de ne cok sorunuz varmis boyle.. :))

    Gelelim, simdi de oncekine:

    kimsiniz siz?

    hergun herhangi bir sokakta rastlayacaginiz, herhangi bir pir-i fani..

    onlar neden bu kadar değer atfediyor size?

    Bir deger atfettiklerini dusunmuyorum, ama, boyle bir sey varsa, inanin ne bu konuda ne bir fikrim var, ne de talebim oldu bugune kadar.

    kimin rahle-i tedrisine düştü yolum?

    Rahle-i tedris?.. baskalarini bilmem, ama, bendeniz boyle bir seyin anlamli oldugu kanaatinde degildir.

    Bir Latin sozuydu zannedersem: ‘Onunde yol-mol yoktur. Yol, ardinda kalandir’..

    heybenizde neler var?

    Simdi.. simdi, ukalalik edip [ki, siz dahil, bunun kimseyi sasirtmayacagina eminim] ‘heybem hayat dolu’ diyebilirdim, ama, hakikatli olmaz..

    Eksik bir deste; ve kismen cozuk, kismen de kordugum bir yumak demek daha isabetli olur galiba.

    lisan-ı münasiple hele bir anlatıverin bana!

    Denedim. Lutfen daha fazlasini istemeyin.

    şahsıma gelince, ağzı süt kokan bir okurum ve müstakbel bir muallimeyim.

    Fevkalade iyi bir muallime olacaginizi dusunuyorum.

    Eger soracak olursaniz, belki tek itirazim, sizde gordugumu zannettigim esoterisizme olur [kelimenin kok anlamini kastediyorum].

    gülmeyin rica ederim.

    Nicin gulecek misim? Gulecek ne var ki?
    Hepimiz bir yerlerden basliyoruz.

    belli ki kutsanan birisiniz,

    Degilim.

    Siz bakmayin, mesela Fatih beyin oyle soylediklerine.

    O, onlari, her zamanki muzipligiyle soyluyor –bence– ve, her zaman da bunu fevakalade iyi perdeler.. :)

    Cok sukur ki, su siralar yogun calisiyor da, vakti pek olmuyor. Yoksa, bu cizgide devam edecek olsa, beni bir Internet seyhi yapar da benim haberim bile olmaz. :)

    Cok zeki oldugu su goturmez ve bu yuzden de ziyadesiyle tehlikeli bir arkadasimizdir. Cok dikkat etmek lazim :))

    olamaz ya, ben cehaletimi kutsadım, kısır fehmimi serlevha yapıp önünüze serdim. -offff!!!- of ki ne of!..

    Estagfurullah. Yok, oyle bir sey olmadi.

    Ama, bu yasta bu kadar da kendi icinize bakmaniz, ‘bilinmiyor’lardan maada bilinemezcilige ilgi duymaniz –bence– biraz fazla sanki. Ama, yaniliyor olabilirim. Buyuk bir ihtimalle de oyledir.

    ama yine de itiraf etmeliyim: ÜZDÜNÜZ.

    Hakaret etmeden uzmek.. en onde gelen yetenegim bu olsa gerek..

    Tekrar ozur dilerim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 19.10.2006 - 06:39

  90. Metin Bey,
    Görüyorsunuz ya, beklemede, asılı kalakaldık. Birbirimizi ziyaret ediyoruz sessizce, sizden bir haber var mı, diye. Birbirimizde sizi arıyoruz.

    Bir süre uzaklaşınca, bu blog hikayesinin neredeyse utandıran bir saçmalığını hisstemiyor değil insan, ama yine de gelin artık siz. Sizin sıcak insancıllığınız burayı bile gerçek yapıyor, inanın. Seyrek yazın ama burada olun. Kendinizden haber verin. Sizi çok özledik ve yokluğunuzun boşluğu öyle büyük ki. Ama eğer yazmamanız sizi çok daha iyi hissettiriyor ve ertelemenizin imkansız olduğu işlere öncelik vermeniz gerekiyorsa, o başka ama yine de yeterli değil bu kadar sessiz kalmanız için. Şu hastalık imasına ise hiç inanmak istemiyorum artık. Çoktan iyileşmiş olmanız gerekirdi.

    Gördüğünüz gibi sizin için duyduğum endişe çoktan öfkeye dönmüş durumda:))

    Lütfen gelin artık.

    Sevgilerimle.

    Yorum yazan: endişeliperi | 19.10.2006 - 09:24

  91. Sunlari yazarak ve edep bestecilerini de muhatap aldigimdan dolayi isguzarlik ettigimin farkindayim. Ama, kisaca yazayim:

    Metin beyle bir kac email alisverisimiz oldu. En son bildigim, bir yakini kaybettigi, bunun da –haliyle– zor bir surec oldugudur.

    Ayrica, detyalarini yazmiyorum, zaten cok da detay bilmiyorum, ama gercek hayatta halletmesi gereken bir-iki konu daha var.

    Yani, ustuste gelmis seyler..

    Ben de ilk firsatta donecegini umuyorum. Burada gevezelik ederek olabildigince canli kalmasini saglamaga calisiyordum.

    Arzu uzerine, kesiyorum.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 19.10.2006 - 10:10

  92. Müzmin Bey,
    Sanırım yanlış anladınız. Ben hiç arzu etmedim kesmenizi. Hatta çok dokunaklı, çok şefkatli, çok çok anlamlı buldum buradaki varlığınızı. Neden öyle düşündünüz? Verdiğiniz haberler için de çok teşekkür ederim.

    Aa, lütfen kesmeyin. Siz çok iyi evsahipliği yapıyorsunuz metin bey için burada.

    Yanlış anlamaya müsait bir şey dediysem ve sizi bir an olsun üzmüşsem çok özür dilerim.

    Hımm, şurada sanırım:

    “Bir süre uzaklaşınca, bu blog hikayesinin neredeyse utandıran bir saçmalığını hisstemiyor değil insan, ama yine de gelin artık siz…”

    Ben böyle diyerek, bizzat, blogger olmanın bazen saçma geldiğini ifade etmek istemiştim. Daha çok da kendim için demiştim, hani blogta, kendini bu kadar önemseyip, kendinibu kadar anlatma, açıklama ısrarını… Sadece kendim için. Ve artık yazmamayı da bu nedenle anlayabilirim demek istemiştim. Bu kadar.

    Siz yazmaya devam edin, beni de hemen affediverin.

    Sevgilerimle.

    Yorum yazan: endişeliperi | 19.10.2006 - 10:24

  93. herkesler,

    varlığımdan hayli rahatmış olmuş blog ahalisi dostlar,

    hepinizin kadir gecesini tebrik ederim. bu sabah vakt-i seherde hepinize dua ettim. ama isterseniz siz beni el birliği ile aforoz edebilirsiniz. el hak derim, eyvallah derim.

    bak-i muhabbetle..
    dua ile..

    Yorum yazan: ırmak | 19.10.2006 - 11:44

  94. hepinizden özür dilerim “varlığımdan hayli rahatsız olmuş” şeklinde yazmalıydım. sehven yazılmış.

    Yorum yazan: ırmak | 19.10.2006 - 11:49

  95. müzmin anonim bey,

    hergun herhangi bir sokakta rastlayacaginiz, herhangi bir pir-i fani..

    ben buna “nurani” sıfatını eklemekte hiç sakınca bulmuyorum. yani “nurani pir-i fani” demekte.

    Bir deger atfettiklerini dusunmuyorum, ama, boyle bir sey varsa, inanin ne bu konuda ne bir fikrim var, ne de talebim oldu bugune kadar.

    çok mütevazisiniz.

    Eger soracak olursaniz, belki tek itirazim, sizde gordugumu zannettigim esoterisizme olur [kelimenin kok anlamini kastediyorum].
    Ama, bu yasta bu kadar da kendi icinize bakmaniz, ‘bilinmiyor’lardan maada bilinemezcilige ilgi duymaniz –bence– biraz fazla sanki. Ama, yaniliyor olabilirim. Buyuk bir ihtimalle de oyledir.

    keşke yanılmış olsaydınız, evet çok içerlikli düşünüyorum, gereğinden fazla hatta, ama ben bunu tehlikeli bulmuyorum. içe bakanlar uyanış yaşarlar.

    kadir geceniz mübarek olsun. bu sabah sizin için özel olarak dua ettim. ve inanır mısınız, zihnimin ve ruhumun bütün fakültelerinin açıldığını, sanki yeniden neş ü nema bulduğunu hissettim..
    sizi üzdüm, siz de beni üzdünüz, ama, tuhaf bir efsun vardı üzüntü de, belki hüzüntü demek lazım. tuhaftı ama çok tatlıydı.

    keşke yanınızda olabilseydim, mübarek ellerinize sarılıp doya doya öpmek isterdim.

    size borcum olan minnet, lütfen kabul edin.
    dualarımdasınız.
    sevgiyle.

    Yorum yazan: ırmak | 19.10.2006 - 12:14

  96. Ben de muhatap alınmak istiyorum.

    Yorum yazan: Merhaba | 19.10.2006 - 12:47

  97. Irmak hanım lütfen,
    “ama isterseniz siz beni el birliği ile aforoz edebilirsiniz”
    benim yazımdan böyle bir anlam çıktıysa gerçekten çok üzülürüm,kahrolurum.Lütfen hakkınızı helal edin.
    Ben gerçekten -bu duygumu ifade ederken samimi idim-ikinizin de türkçe ustalığını çok kıskandım.
    Ve de BİRBİRİNİZİ BOŞUNA İNCİTTİĞİNİZİ(çünkü sözleriniz de ard niyet yoktu ve güzeldiler)düşündüğümden “yeter” diye isyan ifadelerimi yazmıştım.
    Ve Fatih bey haklıydı,her ikinize idi söylediklerim.Ama aksi oldu birbirinizi daha çok yıprattınız, ben özür diler,dularınız için çok teşekkür ederim.
    Ne olur bu isteğim de çok samimiyim, hakkınızı helal edin.
    Buralara bir daha uğramasanız bile ,siz de kendinize bir sayfa açın,orda arkadaş olalım. Lütfen…

    Yorum yazan: Âsiye | 19.10.2006 - 12:59

  98. Bence Irmak hanım baştan yenilgiyi kabul etmişti, böyle olacağı belliydi.

    Yorum yazan: Merhaba | 19.10.2006 - 13:06

  99. Selamlar Olsun;kadir gecemiz mübarek olsun hepimizin!

    Yorum yazan: Vecihe | 19.10.2006 - 13:49

  100. Ey Cemaat-i Jazetta’un…
    Kadir gecesi oldugunu umdugumuz bu gecede uzerinize sicim sicim yagan rahmeti hissettiginizde dualarinizi gondermek icin ellerinizi agzinizi kalbinizi actiginizda beni de anarsaniz bahtiyar olurum….
    Dualarimla musterek olacagim….
    Sevgilerimle….

    Metin Abiye ozel not : Allah kalbini ferahlatsin ki biz de ferahliyalim… Seni tastamam etsin ki biz eksik kalmayalim…

    Yorum yazan: fatih demir | 19.10.2006 - 17:29

  101. metin bey,

    bir yakınınızı kaybetiğinizi teessürle öğrendim. üzüntünüzü dualarımla paylaşıyorum.

    saygılar.

    Yorum yazan: ırmak | 19.10.2006 - 17:58

  102. Bugun sululuk yapmamaya karar verdim… O yuzden sadece Muzmin bey’e birsey diyicem :)

    belli ki kutsanan birisiniz,

    Degilim.

    Ben Nikaragua Jungle’larinda dolasirken uzerinde M.A. harflerinin yazili oldugu totemlerden bahsetmeyecegim… Muzmin bey, ben istenmeden kutsanan bir insanim diyebilirsiniz ama obur turlusu Nikaraguali bacilarimiza ve gardaslarimiza haksizlik olmaz mi? :)

    Siz bakmayin, mesela Fatih beyin oyle soylediklerine.

    Yaw bu ornek olarak verilme olayindan daha neler cekecegim. Ilkokuldan universiteye, mahalle arkadaslarindan sanal arkadaslara kadar herkes iyi yada “kotu” bir ornek vermek isterse beni seciyorlar… Ve bunlarin hepsi her zaman icin guzel olmuyor…
    Universite yillarimdi..Bir evde 3-5 kisi kaliyoruz..Ev barut ficisi herkes birbiri ile kavgali.. Yasi buyukce olan abimiz dedi hadi hepimiz oturup sirayla kavga etmeden kim kimde ne sevmiyor anlatalim… “Mesela Fatih’le baslayalim”… Millet basladi sunu sevmiyorum, bana bunu dedin falan…herkesin benim hakkimda soyledikleri bitince millet birbirine bakti ve.. “ya bosverelim hadi barisalim” deyip kucaklama faslina gectiler… O gun bugundur iyi-kotu ne zaman secilsem, ornek gosterilsem itiraz ediyorum :)

    O, onlari, her zamanki muzipligiyle soyluyor –bence– ve, her zaman da bunu fevakalade iyi perdeler.. :)

    Muzmin Bey lutfen ben cok ciddi bir insanim. Size baska bir animi anlatayim. Turkiye’de Denizbanktan hesap acmistim. Kredi karti basvurusunda bulundum. Neyse 2 hafta kadar sonra kartin sifresi geldi ve mektupta soyle bir ibare vardi ” Eger Sifre kagidi, kredi kartindan once elinize gecti ise lutfen bankamizla irtibat kurun”… Ben de soyle dusundum : Kredi kartim gelmeden sifrenin once gelip gelmedigini nasil bile bilirim? O yuzden iki gun daha bekledim ve kredi karti cidden sifreden gec geldi. Ben de bankayi aradim. Gariban bir kiz acti telefonu. Ben de benim sifrem kredi kartimdan once geldi dedim. Yani kartiniz gelmedi mi hemen yenisini istetityorum dedi. Ben de yok yok kart geldi ama sonra geldi dedim. E ne var bunda dedi? Dedim arayin diye yazmissiniz arayip vatandaslik gorevimi yapiyorum. Duyduguma gore bu ciddiyetim o bankada halen kulaktan kulaga anlatilirmis :)

    Cok sukur ki, su siralar yogun calisiyor da, vakti pek olmuyor. Yoksa, bu cizgide devam edecek olsa, beni bir Internet seyhi yapar da benim haberim bile olmaz. :)

    Seyh ucmaz cemaat ucurur derler ya su yukardaki cumleyi okuduktan sonra bunu su sekilde degistirmenin daha hayirli olacagina karar verdim : “Seyh ucmak istedigini cemaate belirtir ve cemaat onu ucurmaz ise cennetlik sopasi ile haklarindan gelir” :)

    Cok zeki oldugu su goturmez ve bu yuzden de ziyadesiyle tehlikeli bir arkadasimizdir. Cok dikkat etmek lazim :))

    Ben size IQ testimin 145 ciktigindan bahsetmis miydim? Bahsetmediysem ukalalik yapip anlatmayayim. Ama EQ’um icin bir arkadas sen “cok duygusal bir okuzsun” derdi :) Elimde baska bir veri yok…
    Ama tehlike meselesine katilmiyorum. Benim benden baska kimseye bir zararim olmaz… Walla …cok “Mulayim” bir adamimdir.. Yani yok aslinda birbirimizden farkimiz :)

    Irmak hanim,
    Lutfen Muzmin Bey’e kizmayin, kirilmayin ve kendisinin su mulayim halinden yararlanin…
    Bakin ben Muzmin, Mulayim ve Mumin Anonim evrelerinin hepsine sahit olmus bir insanim… Fedayin Anonim donemini de anlatirlar bazi kamp cocuklarini korkutmak icin ama ona ben sahit olmadim…
    Demem o ki Melek Anonim halini beklemeyin, cunku cok beklersiniz :)

    Asiye hanim,
    Size Habababmdan soyle diyesim geldi : “Kulyatmaz derler bana….Gozumden hicbirsey kacmaz… kacmazzzzzzzzzzzzz” :)
    Not : A harfinin gafasina sapka koyamadigim icin ozur dilerim…

    Yorum yazan: fatih demir | 19.10.2006 - 18:01

  103. sevgili merhaba,

    sizi merhaba ile selamlıyorum..”merhaba”
    hem, yenildiğimi kim söylemiş? uzaktan size öyle görünüyor sanırsam. ağır topların arasındayım ama, yenilmedim şükür.

    Yorum yazan: ırmak | 19.10.2006 - 19:49

  104. ırmak hanım,bana bir şey yazmamışsınız? bundan hakkınızı helâl etmediğiniz sonucunu mu çıkarmam gerek? lütfen…

    Yorum yazan: Âsiye | 19.10.2006 - 20:38

  105. Asiye hanım,

    Benim sözlerimi bizzat neden üstünüze alındınız, doğrusu bunu anlamış değilim. Sizin günah çıkarmanıza mahal yok.
    Sakın ha, kendinizi meshul addetmeyin, müstehzi ifadelerinize de içerlemiş değilim. Lütfen müsterih olunuz!..

    Açık konuşayım, dümdüz konuşayım, buralarda çok kalıcı değilim.. İğreti duruyorum, şimdilik duruyorum, bir nevi araf hali yani.
    Müzmin anonim bey’den davet çıkarsa oraya yollanırım.

    dua ile..

    Yorum yazan: ırmak | 19.10.2006 - 21:48

  106. Merhabalar,

    Bir kaç gündür yazılanları fırsat bulduğumda okuyorum.Sonra tam elim klavyenin tuşlarına gidecekken,içimden bir ses ,karışmamın doğru olmadığını,çünkü cacıkta “maydonoz”un iyi bir tercih olmayacağını söylüyordu.)))

    Ama bugün kandil ,(en azından öyle olmasını umuyorum)ve ben sanal bile olsa insanların küsmesine,alınmasına daanamıyorum.

    Irmak Hanım,

    Müzmin Bey gerçi gerekli açıklamada bulunmuş ve öyle görünüyor ki siz de zatenkırgın olmadığınızı sonrasında ifade etmişsiniz.Bazen söylemek istediklerimizle ağzımızdan çıkan,ya da ağzımızdan çıkanla,muhatabımızda anlam bulan kelimeler öyle farklı olabiliyor ki…Önemli olan mutlu son du,inşallah kırgınlıklar,kızgınlıklar geçmiştir diye ümit ediyorum.

    Müzmin Bey,
    Edişeliperi2nin yazısını ilk okuduğumda ne yalan söyliyeyim,ben de buradaki yapılan yorumlar için söylediğini anlamıştım.Fakat kendisi son derece samimi bir şekilde ne demek istediğini ifade etmiş,geriye ne kalıyor?Fazla olan bir harfi atmanıza bile gerek olmadığını düşünerek,size yakışanı yapmak.Ne dersiniz?

    Fatih Bey,
    Ben,bir başkası için yapılan duanın apayrı bir yeri olduğuna inanırım.Çünkü başkasının iyiliği için yapılan dualarda,güzel temennilerde kişinin kendisine ait bir çıkarı yoktur,dolayısıyla riya sözkonusu değildir.

    Bu nedenle ,”mesela” sizden başlamayı düşünüyorum.)))

    Şaka yapıyorum elbette,ama inanın dualarımda bu gece siz de olacaksınız ve dileğim o ki,Rabbim bundan sonrası için vereceğiniz kararları hakkınızda hayırlı kılsın.Hatırladığınızda pişmanlık hissi veren herşey,ama herşey için,kalbinize sükunet versin.

    Metin Bey,

    Yakınınız için Allah’tan rahmet,sizin için de sabır diliyorum.Hepimizin bir gün mutlaka varacağımız menzile o bizlerden biraz daha önce gitmiş.

    Ve….olur da bu bölümü okuma imkanı olur düşüncesiyle…Sevgili Ececiğim,

    Her nerede ve hangi şartta olduğunu bilmiyorum bitanem.

    Ama eğer ,dualarımın Allah katında bir nebze olsun kıymeti varsa,senin o dualarımda apayrı bir yerin olduğunu bilmeni isterdim.Bir daha sanal da olsa karşılaşır mıyız,gerçekte sesini duyar mıyım ,yüzünü görür müyüm bilmiyorum bitanem.
    Ama, aklımın bir köşesi ,hep bu umutla seni düşünecek,
    dilim ,her aklıma geldiğinde senin için dua edecek,

    kalbim,sanal ortamda başına gelen bu en güzel şey için seni unutmayacak.Rabbim tüm yaşamın boyunca,yar ve yardımcın olsun.

    Yorum yazan: ceren | 19.10.2006 - 22:51

  107. ceren hanım,

    sözleriniz kalbinizden yükseliyor, sanmam ki kaleminizle yazıyorsunuz, yüreğinizle sözlere kuvvet veriyorsunuz. kalemizden hem kal damlıyor, hem de hal, ama daha çok hal damlıyor. Hani derler ya; bana biraz hal ver, on kepçe kal vereceğine, bir kaşık hal ver. işte tam da öyle. Ben kendi hesabıma ciddi şekilde endişeleniyorum, aforizmal söylemlerim almış başını gidiyor.
    kendimiz için istediğimiz şeyleri başkaları için istemezsek samimi bir mümin-mümine olamayız.

    lütfen bu gece hepimiz hepimize kendimize dua eder gibi dua edelim ve inşallah bu gece leyle-i kadirdir.

    Yorum yazan: ırmak | 20.10.2006 - 00:58

  108. Fatih bey,

    Bugun sululuk yapmamaya karar verdim…

    Kahretsin.. senede bir gun olur ya olur ya da olmaz; o zaman da ben ortalikta olmam.

    Ben Nikaragua Jungle’larinda dolasirken uzerinde M.A. harflerinin yazili oldugu totemlerden bahsetmeyecegim… Muzmin bey, ben istenmeden kutsanan bir insanim diyebilirsiniz ama obur turlusu Nikaraguali bacilarimiza ve gardaslarimiza haksizlik olmaz mi? :)

    Ah, siz cok yasayin mirim.. bana gecip giden gecligimi hatirlattiginiz, beni bu derece yasli hissettirdiginiz icin… cok yasayin ki ilerde birisi de size sizin bana dediklerinizi desin. O zaman belki anlarsiniz :))

    Bahsettiginiz ciziktirmalar bu faninin bir cesit yuzkarasidir… O tarihte oralarda parklarda banklar filan yoktu.. Mecburen oyle seylere kazidik biz de isimlerimizi.. Fakat, anlasilan yanlis anlasilmis.. tapilacak gibi olan ben degildim..

    Yaw bu ornek olarak verilme olayindan daha neler cekecegim.

    Eh, kader bu.. Kimine cirkin sansi verir, kimine de aptal sansi.. Insanin IQ’su 145 olunca sansinin aptal sansi olmak sansi olmuyor :) [bu cumleye anlamli olsun diye baslamistim ama yariyolda sapitti]

    Muzmin Bey lutfen ben cok ciddi bir insanim.

    Aksini hic bir zaman dusunmedim. Ciddi ve cidden tehlikeli :))

    Ben size IQ testimin 145 ciktigindan bahsetmis miydim? Bahsetmediysem ukalalik yapip anlatmayayim.

    I always knew there was something gross about you. I just couldn’t guess it would be one more than gross.. :))

    Ama EQ’um icin bir arkadas sen “cok duygusal bir okuzsun” derdi :) Elimde baska bir veri yok…

    Bu sozler tanidik geliyor.. Ama, bakalim ayni midir: Sizi terkederken mi soylmeisti? :))

    Lutfen Muzmin Bey’e kizmayin, kirilmayin ve kendisinin su mulayim halinden yararlanin…

    Allah razi olsun, ama, bunu demek icin bir hafta beklemis olmanizi da not ediyorum. :)

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 20.10.2006 - 09:53

  109. Irmak hanim,

    Açık konuşayım, dümdüz konuşayım, buralarda çok kalıcı değilim.. İğreti duruyorum, şimdilik duruyorum, bir nevi araf hali yani.
    Müzmin anonim bey’den davet çıkarsa oraya yollanırım.

    Efendim, davet ne kelime..

    Yalniz, sunu eklemek istiyorum. Ben hep davet etmekten korktum.

    Biliyorum, hic bir sey sonsuz degil; fani olan herseyin bir sonu var.

    Fakat, ayriliklar yok mu.. Ecel.. yetmez, elli dirhem daha agir..

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 20.10.2006 - 10:02

  110. Peri hanim,

    Sizin dediklerinizi yanlis anlamisim. Ozur dilerim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 20.10.2006 - 10:04

  111. Irmak hanim,

    hem, yenildiğimi kim söylemiş? uzaktan size öyle görünüyor sanırsam. ağır topların arasındayım ama, yenilmedim şükür.

    Yenilmek.. evet, katiliyorum, kesinlikle yenilmis degilsiniz.

    Uzuldugunuzu, sizi istemeden muteaddit uzdugumu, biliyorum; ama, ilk bakista farkedilmese bile sozlerinizin arkasinda guclu bir karakterin oldugunu, ozunuzde Metin oldugunuzu ifade ve teslim etmem gerekir.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 20.10.2006 - 10:11

  112. Ooops, pardon.

    Surada bir harfte sorun var.

    Uzuldugunuzu, sizi istemeden muteaddit uzdugumu, biliyorum; ama, ilk bakista farkedilmese bile sozlerinizin arkasinda guclu bir karakterin oldugunu, ozunuzde metin oldugunuzu ifade ve teslim etmem gerekir.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 20.10.2006 - 10:13

  113. Kalbün :) akılla karşılaşmasının tipik sonucudur Irmak, sizin bu durumunuz. o yüzden bacılarıma üzülürüm, olmayan bir düşmanla savaştıkları için.

    Yorum yazan: Merhaba | 20.10.2006 - 11:09

  114. Metin beyin kayıp haberini okudum çok üzüldüm.mevtaya rahmet,kalanlara sabır dilerim güzel Rabb’im den

    Yorum yazan: saliha | 20.10.2006 - 11:53

  115. metin the poor buralardaymış ırmak olup akmaktaymış

    Yorum yazan: Merhaba | 20.10.2006 - 12:05

  116. metin the poor buralardaymış ırmak olup akmaktaymış

    Bence gunahinizi aliyorsunuz. Nuna benim yukarida sehven yazdigim sey sebebp olmus degildrir umarim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 20.10.2006 - 12:30

  117. senaryo güzel film güzel mısır güzel kız güzel bundan iyisi şamda kayısı mirim

    Yorum yazan: Merhaba | 20.10.2006 - 12:34

  118. Birilerini birilerine benzetme kabiliyeti Asi de vardı şimdi bende şöyle bi yorum yapsam Asi’yle Merhaba aynı kişi diye olur mu ki?

    Yorum yazan: Vecihe | 20.10.2006 - 12:51

  119. Merhaba’nın ilk 3 mesajını ben yazdım sonrakini başka bir kardeşimiz yazmış…

    Yorum yazan: Merhaba | 20.10.2006 - 13:30

  120. Hoppalaa! bu da nerden çıktı, şimdi de metin the poor’mu oldum.
    Ya n’oooolur! Ben ırmak, sadece ırmak, salt ırmak. Ya bunu kabul edin artık. Niye başka kişiliklere veriyorsunuz varlığımı?

    Evet Mısır güzel, vallahi de çok güzel, ama gitmedim uzaktan güzel. Mısır inisiyasyonu daha bir güzel, güpgüzel, hemi de gizemli. Off ya, anlatılır gibi değil. Hayatımın ilerleyen zamanlarında Tanrıça İsis’in Tapınağına bir çıkarma yapmayı düşünüyorum. Bakın siz de güzel buluyorsunuz Mısır’ı, gelin birlikte gidelim. Eğlenc