jazzetta

“renk renk düşünceler kaldı söylenmedik” (hayyam)

Urfalı Füzyonist Hanım’a güzelleme

Sevgideğer Sierra Leoneliler, pıçağımız paslandı sanırsam, üç hafta ara vermek zorunda kalınca “mutfakta cinayet” işlemeye. Halbuysem ne gözel ayağını alıştırmıştım buraya Devletşah Hanım’la Tijen Hanım’ın… Ne de olsa bu yeme içme işlerinde ben sefil bir çekirgeyim sadece, hoca onlar! Her haftabaşında kendilerinden kocaman birer aferin alıp pazartesi sendromu denen illetin yolaçtığı zararı asgariye indirmek idi maksadım. Bu arada sevgili okurcuklarımın da damak tadına katkıda bulunuyor idim, çok mu! Bi tek kusurum ya da ihmalim, tıkınmasal yazılarımın sonuna Polinezyalı hemşehrilerimin ikamet ettiği yere en yakın sağlık kuruluşunun telefon numerosunu belirtmeyi unutmuş olmamdı -kesinlikle benden değil, yaz sıcaklarından kaynaklanacak olası zehirlenmelere ve barsak enfeksiyonlarına karşı. Şaka şaka, şu hususu bir defa daha ehemmiyetle tebaruz ettirmeliyim ki, böyle bir vaziyet kat’iyyen mevzubahis olabilemez!

Eveeet, Ramazan diil emme geldi çattı yeni tarif! Gıymatlı okurcuklarım ve bu arada Kapris Böcüsü Hanım, bu haftaki marifetimiz, bir börek. Lakin bildiğiniz böreklerden diil, uyarırım! Mutat olunduğu üzre, özgün mü özgün bir isim verelim sayın böreğimize: JAZZGIR BÖREĞİ. Niye böyle vaftiz ettim? Şununçün: Efenim, hikayeye göre, vakti zamanında cazgır mı cazgır bir hamfendinin zevci (”zevce”nin erilidir Ece Hanım, -i takısı alınca ç’si yumuşamıştır. Sakın “eril” nedir peki diye sormayın, börekten gıdım tattırmam walla, ona göre!) bıkmış usanmış hanımın mutfaktaki atıl kapasitesinden ve işin başa, kuzgunun da leşe düştüğünü idrak eyleyip tüketicilikten üreticiliğe adım atmaya karar virmiş. Kahramanımız bu kendisine hayırlı teşebbüste o gadder başarılı olmuş ki, bunun şerefine, yaptığı çeşit çeşit böreğe çöreğe hep böyle alafortonfonik isimler takmayı masumane bir hobi haline getirmiş. İşte böğünkü böreğimizin isminin esbab-ı mucibesi efenim.

Hay Allah, ahalimin ağzının iyice sulandığının farkındayım. Müessese amirimizin malzeme listesini not ediniz kızlar:

250 gr yağsız dana kıyma,
4 adet yufka,
2 adet patlıcan (ewwet Kapris Böcüğü Hanım, duydunuz zilin sesini!),
1 adet orta boy soğan,
Yarım demet maydanoz,
1 çorba kaşığı margarin (ben tereyağ kullanıyorum, gerçi bence o da sahte ya neyse),
1 çay kaşığı kırmızıbiber,
1 çay kaşığı karabiber,
Iccıcık karanfil,
Bir miktar çörekotu,
8 adet olgun kayısı,
16 adet kızılcık,
Yarım su bardağı süt,
Yarım su bardağı findukyağı,
Yarım su bardağı su,
1 adet yumurtanın sarısı, ciğerimin de yarısı.

Heh heh, hadi hepsini bi çırpıda bulun markette de göreyim sizi! Asıl marifet mutfağa girdikten sonra diil. Girmeden önce, çarşı pazar aşamasında. Allahtan bizim pazara bugünlerde sık düştü kızılcık -ki kendisi şahsen fanatiği olduğum, mübarek bi meyvedir.

Neyse, lafı dallandırmayalım canlarım. İmdi, şöyle oluyür: Bir tava, bir de kase çıkarıyorsunuz dolaptan ya da raftan. Fırından da tepsiyi. Üç koldan girişiyorsunuz, tabii dışardan gelen Minti Hanım’ın karnını doyurup -değilse kafanız karışabülür. Üst balkondaki Toto Hanım’ı da unutmayınız, garibimin havucu bitmiş olabülür. (Daş düşebilemez eğer Gastamonu’da yaşamıyorsanız, merak etmeyiniz.)

Tavaya margarini koyun. Minicik minicik kıydığınız soğan yağda pembeleşsin, keyif onun değil mi! Kıymayı ekleyin. Rengi değişene dek kavurun. İncecikten doğradığınız maydanozla kırmızı ve karabiberi, bi de karanfili ekleyin üzerine. İşte size harcımız!

Şinci n’apceniz? Canım badulcanları közleyip kabuklarını soyduktan kelli güççük güççük doğrıycanız ve dahi harca ekleyip karıştıracanız.

Onlar öyle duradursun; bi yandan kasede sütü, sıvıyağı, suyu allim fillim ederkene, öte yandan yufkaları dörde bölecek ve tepsiyi de Kırkpınar pelvanları kibin yağlayacanız. Yımırtanın sarısını da ayırıp kenarda tutmayı unutmayınız efenim.

Yufka parçalarını düz zemine serip üzerlerini fırçaynan yağlayın -yağ demeyelim de kasedeki karışım diyelim. İçlerine münasip miktarda harç koyun, harcın üzerine de bölük pörçük ettiğiniz kayısı ve kızılcıklardan serpiştirin. Yufkanın kenarlarını güzelcene içe doğru katlayın, tepsiye asker kibin dizin. Kat yerleri altta kalsın. Üzerlerine yımırta sarısını sürün, çörekotu serpin. Önceden ısıttığınız fırına virin. 180 derecede 20 dakika gadder ter döksünler, olgunlaşsınlar.

Aha budur Kızılcahamamlı hemşehrilerim, kıymatlı yoldaşlarım! Kimselere virmeyin, kendiniz tıkının -öyle de muhteşem olmuş bu börek! Özüme maşallah!

Acansımızın değerli, âli ve de ulu mutfak görevlisi Urfalı Filanca Hanım için yaktığım ağıt -pardon güzelleme- de benden bonustur efenim. Bunu, acansımızın bir nevi marşı olarak da ele alabilir, avcunuzda çevirip, hazır ıscakken fırına virebilirsiniz. Diyom emme, içinizde de reklamcı yok ki birader! Yaramaz size, bırakın kalsın:

Urfalıyam ezelden
Gönlüm geçmez güzelden
Âlâsını yaparım kahvenin de
Anlamam pek brief’ten

Bazen yatıya kalır reklam yazarı
Ona eşlik eder reklam çizeri
Pazar mazar der dururlar ya
Benim bildiğim semt pazarı

Hergün toplantı odasında
Eser bir beyin fırtınası
Kafalar iyi çalışsın yeter ki
Mönüde kadı beyni tatlısı

Aç kalır bunlar ben olmasam
Başarısız olur her reklam
Ne satışlar yükselir ne itibar
Mazallah ekonomi neyin batar

Lazımmış filanca markaya
Bir amblem-logoyla bir de slogan
Cıngıl için de esaslı bir güfte
Şimdi canları çeker lıklıkı köfte

Müşteri temsilcisi hanım kızı
Bu sabah sarmış bir telaş
Sunumda alacak eline sazı
Öğlene tabağında çağala aş

“İyi iş için iyi aş”tır konseptim
Ben de kreatif ekiptenim
Bugün otantik yarın füzyon
Araştırır öğrenir denerim

***

Bu arada, hadi bir gün daha veriyorum size, geçenki bulmacamızın doğru cevabını bulmanız için. Bakınız ben vazifemi yaptım, hadi vazife yapmakla kalmayıp böreğin yanına çay da yapayım. Daha ne istiyonuz, belanızı mı! Çabuk bulmaca başına Bilmemece Fatihi Konstantin Bey ve avanesi!

17.08.2006 - 19:09 - Yazan: metin | MUTFAKTA CİNAYET | | 140 Yorum

140 Yorum »

  1. Hiiii, “içinizde reklamcı mı var!” diye höykürerekten baltayı taşa vurmuşum. Nasıl unuturum Peri Hanım’ı! Hemi de reklam yazarıdır kendisi benim kibin. Bin özür efenim. Bugün kendimde değilim walla, kafa gitti.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 17.08.2006 - 19:44

  2. Nerde cay ve borek????
    BOREK ISTERUK BOREK ISTERUK :))

    Yorum yazan: fatih demir | 17.08.2006 - 23:21

  3. KANDIRILDIM :(((((((((((
    Nerde caylar borekler nerdeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

    Yorum yazan: fatih demir | 17.08.2006 - 23:34

  4. Muzmin Bey hem yazısına yorum istemiş, hem de yorum yapmamıza izin vermemekte kararlı. İkisi birden nahal olcek bilmem yani!

    Aha ben de buraya yaparım yorumumu öyleyse. Buyursun okusun:

    Muzmin Bey,

    Tabloyu boş vaktimde incelemek isterim. Ben nasıl olup da eltiyi bilmediğinize şaştım walla! Kardeş karılarıdır eltiler. Önce bunu bir aydınlığa kavuşturalım, gerisi kolay!

    Buyrun size menşur türküden bir pasaj:

    bahçelerde eğrelti
    oynarlar iki elti
    ikisi de bir boyda
    bulunmuyor kıymeti

    hişt mori yalelelli yar nina nininom

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 10:50

  5. Fatih Bey,

    Bekledim bekledim, kimse gelmeyince ben de kaderime küstüm, gidip zıbardım.

    Herkeşlere darılacam gari. Kapris Böcüğü Hanım da kapris yaptı niyeyse! Ben de oturur kendim zıkkımlanırım, götürürüm bütün tepsiyi afiyetlen.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 10:53

  6. metin-thePoor Says:
    August 17th, 2006 at 4:09 pm
    Fatih Bey kardeşim,

    Öğrettim Türkçeyi makineye, sağolunuz varolunuz.
    Yazlığımın mutfağına bekliyorum sizi efenim. Börek var, çok nefis. Yanında da çay. Lütfen davetime icabet ediniz. Beni darıltmayınız.

    Nerde cay ve borek????
    BOREK ISTERUK BOREK ISTERUK :))

    Comment by fatih demir | 17.08.2006 - 23:21

    Metin bey beni 12 dakka bile beklememisiniz???? bu nasil bekledim bekledimdir :(((

    uyuyamadim zaten cay borek isterum:)

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:06

  7. O 12 dakika bana 12 yıl kibin gelmiş olabilür Fatih Bey, olamaz mı? Ama yine de sağolun varolun, sizden başka beni düşünen yok bu blogistanda; bu acı gerçeği anlamış bulunuyorum. Şimdi gözel bi çay demlerim size, afiyetle yersiniz börekleri de… (Keşke arada binlerce mil uzaklık olmasaydı da öyle olabilseydi, ne hoş olurdu, di mi! Çok sevinirdim.)

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:10

  8. metin bey şöyle görünüp kaçacağım, malum akşama yolculuk var.kızılcık hadi neyse diyelim, kayısı gerçekten gerekiyor mu? egzantriklik olsun diye mi kayısı koydunuz? lezzete bir katkısı var mı?

    fatih bey merhaba:) sigaraya başlamadınız umarım. ben sigarayı 2 yıl önce bıraktım. hedefim hiç sigara içmemiş biri gibi ilgisiz kalmaktı sigaraya, başardım galiba.nasıl başardım, bunu sonra anlatırım ama siz sigarayı filan unutun o zamana kadar.

    Yorum yazan: endiseliperi | 18.08.2006 - 11:14

  9. Dogru diyorsunuz Metin Bey abicim. Bazen on 12 dakika 12 yil gibi gelir. Insallah bir gun geri donersem seyidoglundan bir su boregi ismarlarsiniz bana… Pek severim onlarin boregini :) ben de caylari alirim :)

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:14

  10. Endiseliperi hanim wallahi aklimda yoktu…simdi siz hatirlattiniz :))))
    Alacaginiz olsun….. :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:15

  11. Bir de Metin bey abicim benim oraya astigim siirin altina siddetli bir yorum yapar misin ?? :)) Iki seyi merak ediyorum…birincisi cidden begenip begenmediginizi, ikincisi ise blog ahalimin beni siddetli elestirmeniz userine alacaklari tavir :))))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:17

  12. Peri Hanım,

    Kalp kalbe karşıymış; ben de şimdi sizin yazlıktan geliyorum, iyi yolculuklar dilemiştim de…

    Kayısı? Evet, hoş bir tat katıyor böreğe. Ama olgun olması şart, yoksa iyi olmuyor. Eriyecek içinde böreğin yani.

    Bir de yufkaları dörde değil de sekize bölüp malzemenin de ona göre yarısını koyduğunuzda daha küçük küçük, ama daha leziz börekler elde ediyorsunuz. Onu da belirtmeden geçmeyeyim.

    Size tekrar iyi yolculuklar dileyeyim. Güle güle gidip dönün!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:21

  13. Fatih Bey,

    Sizin oraya da uğramış, izimi belli etmeden dönmüş idim. Peki, bunu siz istediniz!!!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:22

  14. 12′ye ek:

    Kızılcık işin esası! Onsuz asla olmaz!!!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:24

  15. Metin Bey,
    Ben sabahlari agir seyler yiyemiyorum :) ben boregi sade alabilir miyim? Yaninda kayisi yada seftali suyu alabilirim :)

    Ayriyetten ben ne istedugumu bilmiyor olabilirim :) gece saat 4,30… ve halen uyuyamiyorum… Gafami kolumu kirabilirsiniz ama sonunda uyutun beni :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:28

  16. Yaw uykum kacti diye garip garip yerleri okuyorum… Hurriyette havaalanlarini karistirip askeri havaalanina inen bir hanim pilotumuzun haberi var :)))
    Havaalanlarini nasil karistirir insana girmiyorum da alttaki yorumlar gisminda biri soyle birsey demis :))))

    Kemal Ersöz : Kadınlara bırak pilotluk lisansını, araba ehliyeti vermek bile çok büyük bir hata!

    Wallah gatilmiyorum bu insanimsi seye ama cok guldum be yaw… zabah zabah :))))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:36

  17. Kimmiş bu kemale ermiş muhterem şahıs, merak ettim yani şimdi ben de… Allah Allah, üstüme iyilik sağlık!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:41

  18. Size masal okumak isterdim de pazartesiye artık.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:44

  19. Metin bey benim siddetli yorum ne oldu???

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:45

  20. Acanstaki mutfak görevlisi hanıma çok fena sinirlendim, zebbah zebbah kanımı beynime sıçrattı. O yüzden bi dışarı çıkıp hava aldım geldim. Şinci gidiyom sizin yazlığa…

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:47

  21. 20′ye ek:

    Bu sinirle artık n’aparım sizin orda bilmem!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:48

  22. O mutfakta gorevli hanim!!!!!
    Metin bey abimi gizdirmaya utanmiyor musunuz???
    Allah adami tas yapar… Kadini da… ona gore haddinizi biliniz…

    Metin abi ben de galayi bastim abi :) sen merak etme :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:50

  23. 21′e ek :
    Canin sagolsun sayin abim…
    Zaten Suat bey buna mazosist terapi diyor :)
    bakalim ise yarayacak mi?? :)

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 11:51

  24. Veni, vidi, vici!

    Hayırlı uğurlu ossun!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:56

  25. 20′ye ek:

    Tesadüfün de bu kadarı! Ben de kadının ismini manşete taşıyıp onurlandırmış idim yani şahsını bir nevi! Gerçi ruhu bilem duymadı, duymaz ya, şinci ben yazının başlığını değiştirip kendisine “tenzil-i onur” (?!) yapsam o da olmaz, yakışık almaz. Neyse, olan oldu. Bundan sonra tikkat iderim.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 11:59

  26. Metin bey cok tesekkur ederim…
    Ohhh ilac gibi geldi :)))
    Ben bu yazi uzerine bir uyku denemesi yapayim o zaman :))
    yalniz gitmeden su yarisma sonucunu bir bildirseniz :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 12:00

  27. Bişi diil efenim, vazifemiz. Yarışma sonucunu bildirmek istemiyorum şimdi, kimsecikler duymayacak, bi tek sizin duymanız olmaz. Hani nerde kaldı o zaman bunun zevki? Siz müsterih olunuz, gidip uyuyunuz. İyi geceler, tatlı rüyalar. Uyanınca öğrenirsiniz efenim.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 12:02

  28. bari caktirmadan kulagima diyiverseniz :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 12:04

  29. I’ıh! Onca ipucu verdim, bari rüyanızda bulunuz.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 12:15

  30. Hicbirsey duymadim… :)
    Ya cok yavas fisildadiniz ya da ben cok uyusuzum.. neyse tatli ruyalar dileklerinize tesekkur edip uyuyayim :))

    Walla italyanlarin “Non si sa che cavolo vuole “ dedigi gibi ben de ne istedigimi bilmiyorum ya yatim mi yatmiyim mi :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 12:22

  31. Andare a letto e dormire, il mio amico!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 13:07

  32. Evlenince kayınvalideme bu böreği yapacağım, special(!!) olaraktan:)))))

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 14:26

  33. Şiiri de kocama okuyacam mum ışığında:)))
    [arşivime alıyorum hemen]
    :)))))

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 14:28

  34. Ece Hanım,

    1) Niyçün atiye bırakıyorsunuz bu böreğin tadını tatmayı?
    2) Şiir değil ki yazdığım. Dikkatli takip etmiyorsunuz paralel bloglar alemini!
    3) Müstakbel kocanıza reklamcılığı mı yakıştırıyorsunuz?

    Ayrıca bir not: Tekrar söylüyorum; blogunuza girdiğimde hep eski halini görüyorum. Peri Hanım’ın yazlığından gelirsem o zaman güncel hali çıkıyor karşıma. N’apcez?

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 14:32

  35. 1)Böreğin adını tuttum ama tadını atiye bırakmak daha mantıklı gibi:)))

    2,3)Şiir olmadığının farkındayım, zaten karşına geçip mum ışığında şiir okunmayı hakedecek kaç koca vardır ki, bu çok bile:)))

    Bloğuma İ.E den girenler sorun yaşamıyor belki firefox tan kaynaklanıyordur :(
    Ayrıca Peri nin oradan geçit olması çok hoşuma gitti:)
    gizli geçit gibi ..

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 14:36

  36. düzeltme=
    karşına geçip değil
    karşısına geçip şiir okunmayı hakedecek kaç koca vardır ki..
    olacaktı

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 14:37

  37. Ece Hanım,

    1) İncindim, kırıldım, üzüldüm, darıldım, gücendim -sözlükteki eşanlamlı fiillerin hepiciği! Şimdiye kadar verdiğim tariflerden herhangi biri gaz mı yaptı ki böyle diyonuz? Teessüflerimin kabulünü hassaten rica ederim.

    2) Şiir değilse -ki değil demiştim- niye şiir katına yükselttiniz efenim bu manzumeyi?

    3) Müstakbel kocanın reklamcılığı hususu müphem halâ!

    4) Firefox gibi daha güsel bir ortam dururkene niyçün o ilkel Explorer’da ısrar? Firefox’ta sorunsuz gözükecek şekle gelemiyor mu? Böyle soruyom ama anladığımdan değil -Muzmin Bey’le Bülent Bey’e danışmak lazım.

    5) Size sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Fatih Bey’den sonraki ikinci ziyaretçimsiniz bugün. Çok berbat bir gün. Yapayalnızım burada!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 14:51

  38. 37′ye ek:

    6) Ayrıca “karşısına geçip şiir okunmayı hakedecek kaç koca vardır ki” sorusu bana pek tekin gelmiyor!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 14:52

  39. Metin abi ,
    ben yine uyuyamadim iyi mi :(((
    dondum durdum….
    tatli bir ruya da goremedim…

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 14:57

  40. Uyku hapı gibi şeylere kesinlikle ve şiddetle karşı olmasaydım uyku hapı alınız bir adet derdim ama demiyorum, demem. Ayağa kalkın, yüzünüzü buz gibi suyla yıkayın ve Jazzetta okuyun!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 15:07

  41. akismet çekil aradan !
    huoooop ! kime diyoz !
    gün aydın olsun ahâli …

    Yorum yazan: candan | 18.08.2006 - 15:08

  42. Uyku hapi almayin, eger korkacak yasta degilseniz agir ve yogurtlu yemek yiyin. Kabus mabus gorulur derler ama ben bunu cok yapardim erken kalkmam gerektigi zamanlarda, gayet guzel calisirdi. Muzmin Bey’in arsiv calismalari dolayisiyla aklima gelen bir yerden bunu buldum, oradaki ikinci tarif gayet iyi uyutur. Sigara vs. kismini gormemis olun.

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 15:16

  43. “Yemek pisirmekle arasi iyi olmayanlar: makarna kaynayan suya atilir, soguk suya degil.”

    “Amerikali misafirininize yapacaksaniz kiymanin yagini makarnanin suyuna kattiginizi gostermeyin.”

    Gülmekten öleyazdım!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 15:19

  44. “Kalanlara, yemektan sonra iyi bir sigara yahut puro, maden suyu, kuvvetli ve
    keskin kahve, bos muhabbet yapacak insan ve rahat bir kanepe tavsiye ediyorum”

    boyle tavsiye olur mu yaw???
    resmen suca ve suc orgutu kurmaya tesvik :))))))))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 15:22

  45. No sigara no cry, Fatih Konstantin Bey!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 15:25

  46. Metin bey,
    Aglama sigara dediniz :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 15:27

  47. “Sigara yok, ağlamak da yok” didim!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 15:28

  48. Emme bu jamaica ingilizcesi ele degildir ki?? Aynen “No woman no cry” da oldugu gibi… yani aglama kadin aglama… yaa :))
    ama ben icmeyom biri demeyince aklima dahi gelmiyo..
    hatta su an zorla verseler icmem walla :)

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 15:30

  49. Yaw biliyom öyle olduğunu! Allah Allah! Siz böyle bakınız diyom sadecene. Hem “No woman no cry”a da gönderme yapmış idim bir yandan.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 15:42

  50. :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 15:51

  51. Metin bey,
    1) İncindim, kırıldım, üzüldüm, darıldım, gücendim -sözlükteki eşanlamlı fiillerin hepiciği! Şimdiye kadar verdiğim tariflerden herhangi biri gaz mı yaptı ki böyle diyonuz? Teessüflerimin kabulünü hassaten rica ederim.
    internetten alıp denediğim tek tarif portakalağacındaydı..
    Sağolsun kurabiye süper oldu..
    Sizinkiler speysial olduğundan müstakbel ve meçhul kayınvalideme yapacağım inşallah:)))daha ne diyeyim..

    2) Şiir değilse -ki değil demiştim- niye şiir katına yükselttiniz efenim bu manzumeyi?
    aruz vezniyle yazılmış kibiydi :))
    yanlış mı algıladım yoksam..

    3) Müstakbel kocanın reklamcılığı hususu müphem halâ!
    Müstakbel koca beni boynuzladı ben de şutladım:))
    İstikbalim pek karanlık bu konuda..reklamcı değil de enginarımsıgillerdendi ..

    4) Firefox gibi daha güsel bir ortam dururkene niyçün o ilkel Explorer’da ısrar? Firefox’ta sorunsuz gözükecek şekle gelemiyor mu? Böyle soruyom ama anladığımdan değil -Muzmin Bey’le Bülent Bey’e danışmak lazım.
    ya ben onu yükledim bir ara, sevemdim bir türlü..

    5) Size sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Fatih Bey’den sonraki ikinci ziyaretçimsiniz bugün. Çok berbat bir gün. Yapayalnızım burada!
    estağfurullah efenim..
    biz teşekkür ederiz Jazzetta için..nefesiniz için..

    REÇEL

    Gülemedim ki hiç

    hasta yatağının başucunda

    haberi bu yüzden

    yoktur annemin

    sol yanağımdaki

    gamzeden

    Komodinin üstündeki

    ilaçların sayısı arttıkça

    kutularından yaptığım

    gökdelenin uzamasına

    sevinirdim

    Ve bilmezdim

    annemin yaşantısındaki

    renkliliğin yalnızca

    raflarda dizili

    kavonozların içindeki

    reçeller olduğunu.

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 15:53

  52. şiir
    Sunay Akın ın

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 15:54

  53. :))))
    Walla ben tam uzuluyodum siire…

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 15:58

  54. http://gaykedi.blogspot.com/

    xsı burayı da dağıtmış bakın bi ..

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 16:03

  55. bende homofobia var.. Wallahi ondan sizin oraya bile ugrayamiyorum Ece’anim…
    bana da bulasmasin deyu :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 16:06

  56. Ece Hanım,

    1) “Sizinkiler speysial olduğundan müstakbel ve meçhul kayınvalideme yapacağım inşallah:)))daha ne diyeyim..”
    Peki. Teşekkür ederim. Yapıp da yiyince/yedirince beni hatırlayınız.
    2) “aruz vezniyle yazılmış kibiydi :))”
    Vezin, bir manzumeyi otomatikman şiir katına yükselten bir araç değildir.
    3) “İstikbalim pek karanlık bu konuda..reklamcı değil de enginarımsıgillerdendi ..”
    Unutun gitsin o şahsı! Layığını bulmuş sizi kaçırmakla… İstikbalinizin niyçün ”pek karanlık” olduğu gibi bir düşünceye kapılmanızı anlayamadım doğrusu!
    4) “ya ben onu yükledim bir ara, sevemedim bir türlü..”
    Yaw ne güzel bişi bu Firefox, niye sevemediniz ki?
    5) Bu “reçel” ne reçeliydi?!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 16:06

  57. Ece Hanım,

    Prusyalı Bey ikizler burcundan mıydı? Biryerlerde yazılıydı, bulmam imkansız şimdi. Bence büyük ihtimalle ikizler. Çünkü bir bakıyorsun gayet makul, ağırbaşlı, ayakta alkışlanası, sağduyulu şeyleri yine aynı sıfatlarla tasvir edebileceğim bir üslupla yazarken, bir bakıyorsun acayip derecede saldırgan, küfürlü, mantık ve düşünceden arınmış, nahoş bir yaklaşım ve üslupla yazmış oluyor… Örneklendirmek istemiyorum şimdi. Ama hayret, “Gaykedi”nin yerinde saldırganlaşmamış fazla öyle… Evsahibinin tuzu meselini hatırlamış belki de…

    (Ben de amma dedikodu yaptım ha arkasından! Ayıp bana! Kendimi esefle kınıyom.)

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 16:25

  58. Metin bey freeCell oynar misiniz ???
    ne alaka demeyin yaw merak ettim :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 16:27

  59. prusyalı akrep burcuymuş:)))
    yükseleni ikizler olabilir..

    reçel yada marmelat çok yemiyorum ama,
    bu kuşburnu marmelatı olsun..
    Nefis bir şey, tattınız mı hiç?

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 17:07

  60. Müzmin bey in yazlıkta,
    Nurettin Dadaloğlu ndan
    AYRILIK türküsünü dinliyorum..
    tavsiye ederim..
    [bu konuda çok cahilmişim çoookk]

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 17:08

  61. Ben kusburnu marmelatini biskuvilerin (peti bor) arasina surup ne sandivicler yapar idim mulkiye yillarimda :)))
    pek bi guzel olurdu…

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 17:13

  62. Fatih Konstantin Bey & Ece Hanım,

    Ben meyveleri pek severim, ama marmelatlarına ısınamadım bi türlü nedense.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 17:27

  63. Ama kuşburnunun meyvesi zaten yenilecek gibi değil Metin bey..
    Marmelatını deneyin lütfen..
    yeğenimin de seveceğine eminim :)

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 17:40

  64. Ece hanim da yegenim dedi ya :))))) artik kiyamet yakindir :))))

    Metin abi bilin bakalim ne oldu?? Butun gece uyuyamadigim yetmezmis gibi, isyerindeki giz hastalanmis su an ise cagirdilar :((((
    ne edeyim ben boyle freedom ulkesini???

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 17:43

  65. http://www.blogger.com/comment.g?blogID=18466703&postID=115534718781966322

    fatih bey sülüman enişte sizi pek sevmemiş anlaşılan:))
    commentinizi uçurmuş..

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 17:49

  66. Ece Hanım,

    Yaw ben kuşburnunun meyvesini yiyorum dedim mi ki! Çayını içiyorum. Gerçi Tansu Abla’nın kuşburnu merakını öğrendiğim andan itibaren tiskindim, o da ayrı mesele.

    Yeğeninize gelince… Kendisi yeme içme konularında beni ülser, verem ve kanser etmiş, ediyor ve edecek olan bir cadı şahıstır. Safi suyla beslenen bir uzay yaratığıdır. Bir önceki hayatımda işlediğim günahların bedelini ödemekteyimdir herhal.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 17:52

  67. Ece Hanım,

    Başıma bi de Süleyman çıkardınız durup dururkene! Üşenmedim, derhal bi meşaz döşendim. Şöyle ki:

    Sevgili Süleyman,

    Türkçe çok güzel bir dildir. Dondurmalarımız da öyle. Tebrik ederim seni.

    Ama sevilecek başka birçok şeyimiz dururken, tutup da en olmadık şeyi, Süleyman Demirel’i sevmeni çok yadırgadım doğrusu! Haydi bakalım, bu cümleyi çözebilecek misin!

    Sana Türkçe öğrenme çabanda başarılar diliyorum.

    Sevgiler,
    Metin

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 18:04

  68. Ece hanim yooo duruyo orda :))))
    Anlasilan sevmis beni :)))

    bakin ne demis guzel insan :)))))

    Selam Fatih,

    Hos geldin blog+um+a :)

    Yorumun icin cok tesekkur ederim. Cok guzel bilgiler arkadasim.

    Turkish one of a kind. = Turkce benzersiz :)

    Sen cok haklisin. Turkce cok cok guzel dil.

    Ben sakir sakir Turkce ogrenmek istiyorum ve cok calisiyorum :)

    Bu siir super. Cunku sair = Kanuni Sultan Suleyman :)

    Ben Internet gordum, bu siir “Hurrem Sultan” icin.

    I especially liked the way Kanuni Sultan Suleyman compared Hurrem to Istanbul.

    Bir soru:

    Neden bu siir, Istanbul adi “Stanbul”?

    Biliyor musun?

    Cevabin bekliyorum,

    Suleyman.

    PS: Senin Ingilizce cok guzel. Kucuk not: eniste = brother-in-law :) ..

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 18:08

  69. Dili bu kadar duzgun kullanan birinin SD’ye seyimiz demesinin tesaduf olmadigini dusunuyorum.

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 18:09

  70. isyanim var bu dunyaya…gece 1 saat ya uyudum ya uyumadim.. yine calisiyorum ya….Bana hemen bir Orhan baba ayarlayiverin Ece hanim…. ozellikle Batisn bu dunya olabilir :)))
    Cuma da getti… Bosnali hoca haftaya derimi yuzecek derimi :))
    Kanadali eniste de sevdi beni :)))))
    bu iste guzel bir haber :)))
    ne guzel yaw…
    sevilmek sevmek :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 18:12

  71. :)))
    Metin bey,
    ben oraya Fatih beyden önce, zaten sizi ve Müzmin bey i yollamayı düşünmüştüm..
    Bir de asmakiliti bonus olarak :))
    inanmazsanız siyahi de kayıtlı :)

    Çok şeker bir blog di mi ama:))

    *Yeğenim benim küçüklüğüme benziyor sanki:))
    öpücükler yolluyorum ona ..

    Fatih bey,
    yanlış yere bakmışım pardon..

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 18:16

  72. Ben ne diyeyim şimdi? Dünden beri buraya girmedim 71 yorum olmuş. Tamamını okusam gözlerime yazık, okumasam bana yazık. :-( Nelcek şinci metin Ağabey?

    Yorum yazan: Suat Öztürk | 18.08.2006 - 18:35

  73. Bu arada Ece hanımın oraya baskın yapan gaykedinin orsını XSI gerçekten fena dağıtmış :-))

    Yorum yazan: Suat Öztürk | 18.08.2006 - 18:37

  74. Suat Bey, hoşgeldiniz. Oh ne iyi walla, kumlarınız halıyı berbat etti, nasıl temizleyecem ben şimdi ortalığı?!!!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 18:50

  75. Abi hoşbulduk da öyle kumlan falan işim yok… Gittiğimden beri toplam deniz ve kum ile kaynaşmışlığım 3-4 saati geçmez. çocuklarla da çoğunlukla havuzda oynuyorum. O bile 6-7 saat olmuştur toplam.. Anla artık bendeki tatil ve deniz olgusunu. :-))

    Yorum yazan: Suat Öztürk | 18.08.2006 - 18:58

  76. Ece hanim, Metin bey; cumbur cemaat:

    4) Firefox gibi daha güsel bir ortam dururkene niyçün o ilkel Explorer’da ısrar? Firefox’ta sorunsuz gözükecek şekle gelemiyor mu? Böyle soruyom ama anladığımdan değil -Muzmin Bey’le Bülent Bey’e danışmak lazım.

    ya ben onu yükledim bir ara, sevemdim bir türlü..

    Firefox’u bedava ve acik kaynak bir yazilimin surumunun artmasini saglayarak elde edegim non-existent komisyon karsiliginda pazarliyorum :)

    Ama, ilk kuruldugu haliyle, Firefox’un biraz yavan gelebilecegini de takdir ediyorum. Bunu, yani, ilk kuruldugu halin cok sade olmasini bilerek sectiler. Eskiden Mozilla Suite (ya da oz amanlarki adi her ne ise o; Netscape bilmemnesi filan) vardi ve icinde mutfak lavabosu da vardi

    ‘Mutfak lavabosu’ acemice bir tercumedir. Turkcesi, ‘cay da kahve de yapar’dir. Nitekim oyle idi ve hic birisini dogru durust yapamazdi. Cok fonksiyonlu yazilimlarin derdi de budur.

    O siralarda sahneye Microsoft cikar. Isletim sistemlerindeki tekelini kullanarak Internet’i de ele gecirmek icin bir seyler yapmasi gerekir. Ilk yaptigi, bilabedel Microsoft Internet Explorer (MS IE) diye bir seyi millete sokusturmak olur. MS IE’yi Microsoft bastan asagi yazmadi, ana kaynak kodunu baska birilerinden aldilar; MS sadece bunu kendi amaclari dogrultusunda rezil etmek icin ugrasti.

    Henuz daha yeni gelismekte olan HTML (web sayfasi yazmakta kullanilan, ve habire ‘buyuktur’, ‘kucuktur’ isaretleir arasina bir seyler yazarak goruntuyu formatlayan ‘dil’) standardina katkida bulunup bunu el birligiyle duzeltmek yerine, DHTML, ASP (ve daha bilmem ne bela) gibi bir suru acayip ve kendilerinden baska neyin ne oldugunun bilinmedigi gakguklar peydahladilar.

    HTML standardini pic ettikleri yetmiyormus gibi, ortalik Babil Kulesine dondu. Her sitede, mecburen, ‘Best viewed by MS IE v4′ yada ‘Best viewed by MS IE v5.x’ filan yazmak gerekti.

    Bu durumun illallahligi yetmiyormus gibi, MS, bir de ActiveX isimli bir baska Allahin belasini milletin basina sardi. Neymis efenim, kolaylikmis.. Evet, olaganustu bir kolaylik: Ne oldugunu bilmediginiz bir site sizin bilgisayariniza sizin hic haberiniz dahi olmaksizin bir ActiveX yukluyor ve bu (kosturulabilen) program istedigi herseyi yapabiliyor.

    Isterse bilgisayarinizi yeniden formatlayabiliyor, isterse sizin adiniza http://www.cia.gov ya da http://www.mit.gov.tr adreslerine agzina geleni yollayabiliyor, isterse de annenizin kizlik soyadi dahil her bir mahrem seyinizi Internet’te kim oldugunu hic bir zaman bilmeyeceginiz bir yerlere gonderiyor.

    Annenizin kizlik soyadinin annenizin iffetinden daha onemli oldugu bir cagda yasadigimizi, bunun enredeyse her banka filan icin en onemli sey oldugunu akliniza getirirseniz, ActiveX denen meretin ozel hayatinizin ne derece ayrilmaz parcasi oldgunu da gozunuzde canlandirabilirsiniz.

    Neyse, MS, bunca pisligine ragmen, dogru seyler de yapmadi mi? Yapti tabii ki. Bu dogru seylerden birisi de, Internet Explorer’i ayri bir program, Outlook Express’i de ayri bir program halinde millete sokusturmak vardi.

    Tamam, bunun sebebinin ikisini birlestirmek icin zamanlarinin olmayisi oldugunu biliyoruz, ama, haticeye bakarsak, bu iyi bir seydi. hangisini isterseniz onu kullaniyordunuz; ve birisindeki salakca bir bug bir digerini basiniza bela etmiyordu –gerci MS sozkonusu oldugunda, bu durumdan pek soz edemiyoruz, cunku salakca bug’lar konusunda olaganustu bir zenginlikleri var.

    Neyse, Internet Explorer ve Outlook Express’i piyasaya bedava sokusturan MS sayesinde, Netscape bilmemne Broswer filan adiyla bir seyelri parayala satmaga calisan Netscape nam firma batar. Ortalik MS’e kalir. MS da tuttuguna sarilir, sarildigini da bir guzel oper. Opulmekten gina gelen kullanicilar da, Netscape’in kaynak kodunu devralip bunu adam etmek uzere calisirlar –pek de adam olacak gibi degildir. Sifirdan baslanir. Bugun adina Mozilla dedigimiz sey ortaya cikar.

    Mozilla’cilarin ders aldiklari seyler vardir. Bunlarin basinda da, ‘nekka fırfıl, okka bug’ ya da ‘nekka fırfıl, okka yavas’ oldugunun idraki vardir. O yuzden, Firefox ayri bir yazilim, Thunderbird (email zimbirtisi, Outlook Express karsiligi) ayri bir yazilimdir.

    Hem Firefox hem de Thunderbird ilk kuruldugu haliyle cok sade ve cok da hizlidir.

    Ote yandan, herkesin beklentisinin fakli oldugu da ortadadir. Dolayisi ile, bu tur kullanim farklarinin ihtiyaclarini karsilamak icin de bir seyler yapilmalidir. Firefox ve Thunderbird (ama ozellikle Firefox) bu konuda olaganustu denebilecek bir zenginlige sahip. Ve, bu zenginlik hem sizin istdiginiz seyleri yapmaniza hem de guvenlik sorunu yasamaksizin bunlari yapmaniza imkan taniyor.

    Yani, butun yapmaniz gereken sey, 2-3 defa tik yapip yeni bir ‘extension’ yuklemek.

    Benim kullandigim ‘extension’ sayisi hayli yuksek. Bunlairn arasinda, ilk olarak ‘tab extension’u geliyor. Bu ne mi? Valla, MS IE v7beta da bunu sonunda akil etti. Her site ya da sayfa icin yeni bir Firefox acmaniza gerek yok, bir defa Firefox aciksa, istediginiz kadar sayfayi goruntuleyebiliyorsunuz.

    Mesela, ‘ABlock’ isimli bir zimbirti var. Yazandan Allah razi olsun. Artik zirt-pirt ortaya cikan kucucuk kucucuk viagra reklam pencerecikleri illetinden kurtuldum. Bu tur reklam pisligi benim icin mazi oldu artik.

    Bunun disinda?.. Coook.. Mesela, gmail hesabiniz varsa, size gelen email oldugunda Firefox’ta kucuk bir uyari aliyorsunuz ve bir tek tik ile oraya gidebiliyorsunuz –kac tane gmail hesabiniz olursa olsun, hepsini bir yerden takip edebiliyor.

    Daha baska?

    Dedim ya, coook.. Hepsinin ozellikleirini tek tek yazmak isterdim, ama, cok yer tutar. O yuzden, ben size benim kullandiigm ‘extesion’ listesini vereyim. Soru soran olursa cevapmalaga calisirim.

    Tam listeyi bu linkte gorebilirsiniz.

    Liste Ingilizce –oturup elle yazmis degilim. Firefox bunu kendisi uretti cunku. Eger talep olursa turkcelestirmek de dusunebilirim.

    Ama, size bir dost :) (!) tavsiyesi: Firefox ve Thunderbird kullanin derim. Ilerde Han Ahmed’e dua edeceksiniz :))

    [Yaw, bu cok uzun bir yazi oldu. Yoksa bunu bir blog makalesi haline mi getirseyidm]

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.08.2006 - 19:43

  77. Muzmin Bey,

    Şifremi kaybettiğim için şimdilik evden posta kutumu açamıyorum. Size yazdım ama tam gönderecekken bağlantı sorunu yaşadım, sonra da ajanstan çıkmak durumunda kaldım.

    Tükkan sizin diyeyim. De, tablo nasıl yayımlanır, onu bilmiyorum. Yarın fırsat bulur bulmaz bir yazı döşeneceğim. Öncesinde size yazarım.

    Yukrıdaki bilgilendirici yazı için de teşekkürler.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 20:15

  78. Suat Bey,

    Sahildeki kumla bir alakanız olmayabilir, emme kum denilen nesne tatili çağrıştırıyor şu fakire! Daha doğrusu ne görürsem göreyim tatili çağrıştırıyor artık! Gözüm dönmüş vaziyette! Onunçün denize girmiyor olmanız sizi kurtarmıyor, denizin yakınlarında bir yerlerde konuşlanmış olmanız yetiyor gözümde suçlu duruma düşmeniz içün!!!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 20:23

  79. Metin Bey,
    Iyi de benim evim burda, icerilere bir yere mi tasinayim???

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 20:47

  80. Abariiii! Beni evlatlık edinebilirsiniz Fatih Konstantin Bey! İşlemleri derhal başlatabiliriz!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 20:54

  81. :))) Yaslarimiz tutmuyor :)))
    kimse inanmaz bize :))
    Ama ben amerigan boyukelciligine habar birahayim… Turist olarah gelin… diplomat arkidesimiz cohtur yani :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 21:02

  82. Turist olarak gelirsem kös kös geri dönmek zorunda kalırım. Sonra o deniz, o kumlar rüyama girer, bi daha da çıkmaz. Şinci bazı münafıklar diyecek kine; burada kum yok mu, deniz yok mu? Var, var emme, ben yararlanamadıktan kelli neyime yarar?

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 21:04

  83. Dogru soyluyorsunuz sayin abim :)))
    Ben de o yuzden kalktim, geldim ve buraya yerlestim…
    Amerigan propagandasi amaci ile demiyorum ama burasi cennetten bi kose yawww :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 21:14

  84. herseyi bulabiliyorsunuz… her zaman… magandasi yok denecek kadar az… sehir yada koylu yani… ikisi de cok az…
    Aksamlari da alip cayinizi dizildiniz mi dostlarla sahile… o muhabbetin yeri yok walla…hicbiryerde yok…
    dokunulmazlik guzel sey…
    zararsiz eylemlerinizin hicbiri sizi zarar goturmez yani…
    Ama Araba benzememak kaydi ile :(
    ayrimcilik burda da basladi cunku…az az ama var..

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 21:16

  85. Ooooof of! Daha fazla anlatmayın bana lütfen! Kıskançlıktan çatır çatır çatlayacam.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 21:42

  86. Kokorec var mi kokorec? Simit? Iskender? Ince belli bardakta cocugun getirdigi cay (uc yerden asili tepside marka ile alinan)? Tavuk gogsu? Iskembe corbasi?

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 21:46

  87. Fatih Bey’i azdırmayın Bülent Beyciğim! O buraya gelirse ben oraya gidemem walla!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 21:47

  88. Merak etmeyin Metin bey, zaten aklima yemekten baska birsey gelmemesi de biraz manidar oldu. Ama memleketin hakkini yemeyelim (icinde Istanbul olaninin), biz sokaklarda durdurulup aranip kitaplarimiza bakilarak buyuduk, simdi nette nelere bakip neler konusuyoruz. Ayni memleket ve ben hala gencim diye dolasiyorum. Bir ceyrek omur icinde ABD’de bu kadar ilerleme olmus olsaydi herhalde orada istek uzerine gokten lahmacun yagiyor filan olurdu simdi. (Soylemis miydim? Lahmacun da yok orada oyle her kose basinda.)

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 21:55

  89. Walla memleketin hakkını ben yemiyom! Benim hakkımı memleket yiyor mu, onu şinci karıştırmayayım! İlerlemeler var mı? Var muhakkak sizin de işaret buyurduğunuz gibi. Ama birçok şeyde olduğu gibi bunda da izafiyet sözkonusu değil midir? Şimdi bu bunaltıcı ağustos sıcağında, İstanbul’un bi köşesinde, klimasız mlimasız küçücük bir kitaplık odasında, bilgisayar başında bilimsel-istatistiki veriler araştırıp bulup sözlerime destek olsun diye uğraşamam; ama biliyorum ki birçok konuda da geri düştük -kendi eski halimize göre bile.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 22:06

  90. Bulent bey,
    Yemeklerin de hepsi var ama bana 2 saat uzaklikta… Hatta bulundugum yere de acilmayi dusunuyorlarmis. O da cikinca ne kalacak?

    Ben mulkiyeye giderken cumayi yol ustundeki degil de taa bilmem hangi sokaktaki camide kilip, millete gorunmeyim diyen nice cocuklar bilirim. Onlara sorun bakalim dunyanin en guzel yemeklerini mi huzur mu istiyorlar??

    ben ikisini de istiyorum :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 22:21

  91. Eyvah BCG simdi diger camilere bakmaya baslamasin!!!
    Tuh acik ettim gariban cocuklarin durumunu …

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 22:28

  92. Metin bey o emre miydi neydi onun bilgisayar klubu ortadan kaybolmus :))))
    siz 2 suat bey 3 ben 4 um yine :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 22:34

  93. Oh olsun ona, Emre mi ne karın ağrısıysa!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 22:40

  94. Bu arada didou en sevdigim parcalardan biridir… :)))
    Kazim koyuncu rahmetli guzel insandi…

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 22:43

  95. Nerede rastladınız şimdi Kazım Koyuncu’ya? Çok severdim onu, çok…

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 22:49

  96. Ece hanimin orda gordum severmissiniz :)))
    ben de gezinip duruyorum walla…
    Ama ortada cit cikmiyor yine??
    nerde bu millet? nerde bu devlet??

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 22:53

  97. Walla devletin nerde olduğunu çok iyi biliyom da millet nereye arazi oldu onu bilemiyom! Siz de olmasanız yazlığı ölü eşşek fiyatına satıp, çekip gidecem bu diyardan…

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 22:56

  98. Wallah icinde siz oldugunuz surece paha bicilmezdir yani o kadar ucuza gitmez…
    Mac falan mi var acep?? Yoksa gurtlarin vadisi mi??

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 23:01

  99. Sağolunuz efenim. Teveccühünüz. Durun size az şekerli bi kahve yapayım. Bi zamanlar çok güzel yapar ve dökmeden de getirirdim. Şinci dokunuyor bünyeye. Ne de olsa tevellüt kağıdı eskimeye yüz tuttu.

    Maç? İtler Vadisi? Her ikisinden de tiskinirim!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:04

  100. Kazım Koyuncu yu bana Timur sevdirmişti okuldayken..
    Şimdi tüm parçaları var diyebilirim..

    Metin bey,
    Timur çok eskiden beri tanıdığım(okuldan)bir arkadaşım..

    O şimdi çalışıyor..
    Karadenizlidir(lazdır) ve çok muziptir..
    KNZ ye takılmaya bayılır..

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 23:07

  101. BCG nedir? Mulkiye namaz zaptiyesi gibi birsey mi? Bize o kisaltmayi verem asisi diye belletmislerdi.

    Obur konuda sunu soyleyeyim: insana kendi buyudugu memlekette batabilecek turden bir suru sey yabanci memlekette farkedilmeyebiliyor. Bu ‘yok’ onlar demek degil. Turk’ten duysaniz kiyameti kopartacaginiz binlerce seyi hergun duydugunuzu, daha onemlisi icinde bulundugunuz toplumun sizi burada rahatsiz eden kitleden cok daha buyuk bir oraninin hem duyup hem inandigini unutmayin. Bundan sizi koruyan biricil sey kanunlar veya toplum duzeni degil, orali olmadiginiz icin insanlari okuyamayip farketmemeniz, farketmediginizin de agiriniza gitmemesi yahut batmamasi olabilir. Sadece din vs. islerinde degil bu, sosyal munasebetlerde de oyle. Sosyal siniflari, cesitli tazlari filan akilda bir yere koyacak kadar taniyabiliyoruz zamanla ama bunlara verdigimiz tepkiler buyudugumuz yerde verdigimiz tepkiler gibi olmuyor. Bunda bir fenalik yok tabii, rahatlik saglayan bir nimet aslinda ama bunun yaninda karsilastirma yaparken belki akilda tutulmasi gereken bir nimet. Memleket karsilastirmasiyla ugrasiyorum da, benim gorebildigimi zannettigim bir sey bu. Makul geliyor mu?

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 23:08

  102. Eh öyleyse LATERNA köşeciğimizde Kazım Koyuncu’yu konu edinmek farz oldu demektir! Öyle yapacaktım zaten…

    Ece Hanım,

    Arkadaşınız da şimdiki kabileye (kabilemize yani) katılacak mı?!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:14

  103. Metin bey, kahve cok sekerli ve sutlu olsun lutfen :)))
    Ama siz sadece pisirin gerisini zahmet etmeyin ben alirim.

    Ece Hanim, ben de sizin ordan ogrendiydim bu Kazim Koyuncuyu zaten. Sagolun varolun..

    Bulent Bey, makul gelmiyor. Soyle ki ; ben size uzerinde redneck tisortle dolasan, her tarafi piercing dolu, yada yari ciplak, yada essek kadar hac tasiyan, zenci, hispanic, arap veya benzeri bir dis goruntu ayrimindan bahsetmiyorum…
    Bahsettigim sey Musluman bir ulkede cuma namazi gibi hem de cogunlugun kildigi namazi bile kilarken duyulan fislenme tedirginligi.
    Simdi siz buna benzer bir ornegi verebilir misiniz? Amerikadan yada avrupadan. Yani insanlarin pazar ayinine giderken sagi solu kestigi bir yer.
    Onyargi ayri birsey… O heryerde var… Herkesin sevdigi yada sevmedikleri var… Amerikada uzun yillardir yasayan biri olarak zencilere yada rednecklere ilk gunki gibi bakmiyorum tabi ki. Gayler benim icin dunyanin neresinde olurlarsa olsunlar gayler…

    Ama suphe, korku, fislenme, gizlilik ayri seyer bunlar…

    degil mi?

    Bu arada BCG = Bati Calisma Gurubu

    BCG :

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 23:22

  104. Bilmem ki, patron yakalamadığı sürece gelir herhalde :)
    Geceleri giremiyor zaten pestil gibi oluyomuş..
    Kazım Koyuncu için katkıda bulunur kesin..
    Coşar artık..
    [Allah rahmet eylesin]

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 23:22

  105. Abi ayıp ediyorsun ama ben buradayım bak..

    Bülent Bey bu BCG verem aşısı değil efendim Batı çalışma Grubu :-))

    Yorum yazan: Suat Öztürk | 18.08.2006 - 23:25

  106. Fatih bey,
    bir ara burnuma piercing ben de düşünmüştüm,
    annem ve babaannem çıldırdılar:)))))))
    yaptırmadılar..
    halbuki minicik bir top olacaktı sadecene..

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 23:26

  107. müzmin bey’den allah razı olsun. gülay varmış blogunda onu dinliyorum . ellerini çekip benden … tavsiye ederim .
    iyi geceler herkese .
    (akismet hariç !)

    Yorum yazan: candan | 18.08.2006 - 23:34

  108. Aaa elbette fislenme filan tamamen farkli konu, orada devletin dogrudan ustunuza gelmesi var. Kastim o degildi. Burada bunun hallolmasi basimiza bir kaza gelmezse yakindir. Baska turlu olmasinin imkani yok pek benim gorebildigim kadariyla. Tabii o arada caktirmadan dunyada herkesi fislemek gibi bir hal cikabilir, o ayri. (CikabiLIR derken, bunun icin manyak gibi calisip ozellikle o devletin kafasina akla hayale gelmeyecek sistemleri sokan ve satan ve ucundan parcasi oldugum bir endustriden habersizmisim gibi yapiyorum. Idare ediverin.)

    Biraz daha farkli birseyden bahsediyordum ben: kanun vs. harici rahatsizlik derecesinden. Makul gelmediyse yaniliyor da olabilirim tabii.

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 23:36

  109. Hah yaw, millet akşam yemeğini yeni mi yedi ne! Emme tam burası şenlenecekken beni uyku bastı. Hepiniz gencecik fidanlarsınız tabii, n’olcek! Bi zamanlar ben de kartaldım, şinci karga olduk! (Yanlış anlaşılmasın, siyah-beyaz olanından sözetmiyorum -gerçi kanarya olmaktan bin kez daha makbuldür, o da ayrı.)

    BÇG’nun açılımını yapmama lüzum kalmamış; Fatih Bey’le Suat Bey yapmış. Suat Bey, hoşgeldiniz tekrar efenim. Kumlardan arınmadan Ladik halısına basmayınız reca ederim.

    Ece Hanım, arkadaşınız ne işle meşguldür efenim?

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:37

  110. Ece hanim,
    Efendim hizma ayridir…. :)
    Onun bizim kulturumuzde de yeri vardir. Ama zannedersem antalya taraflari falan. Zaten sarkilari falan var… Araplarda da var ve bence en guzel piercingtir.
    Ama yaw amerikada cocuklar dudak burun ortasi(ineklerinki gibi
    0 surasi burasi… wallahi gorunce midem bulaniyor..
    Bu arada bu anne babalar ilginc insanlar :))
    Ben Ankaradan bir gun uzun sac ve sakalla eve gittim.. Babam dedi ki o saclar gidecek yarin.. sabah bir de top sakal yaptim.. sonra anneme demis sakali kessin sac durabilir :)))
    boyledir bu olay :)))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 23:38

  111. Oralarını buralarını deldirmişleri görünce benim de içim fena oluyo, başım dönüyo, düşecek kibin oluyom. Beni kan tutar! Walla ciddiyim!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:40

  112. Ağabey Ladik’i kirletirsek sana yağcıbedir o da olmadı İran halısı gönderirim..

    Ayrıca bu kanarya mevzuunda lütfen önyargılı olmayalım!..

    Yorum yazan: Suat Öztürk | 18.08.2006 - 23:40

  113. Beyler tesekkur ederim, tenevvur ettim. O BCG/cami islerinden filan haberim olmadi benim tabii (ama Bati Calisma Gurubunu biliyorum biraz). Su hikayelerin yazilisi var mi dogru durust bir kitapta filan?

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 23:40

  114. o da tekstil enginarı..

    ben tekstil kimyası ile uğraşıyorum o iplikçi ..

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 23:41

  115. Oralarını buralarını deldirmişleri görünce benim de içim fena oluyo, başım dönüyo, düşecek kibin oluyom. Beni kan tutar! Walla ciddiyim! (ÖSS’de herbi yeri kazandıydım da, kan ve iskelet hususunda tırsaklık ettiğimden tercih listesine yazmamıştım bile. Şinci darphane kibin bi muayenehanemiz olurdu ne güsel!)

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:42

  116. MÜZMİN BEY İN BLOG TA YORUM YAPILABİLİNİYOR ..

    DUYURULUR :)

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 23:42

  117. Ben biliyom! Sizden önce keşfettim walla Ece Hanım! Madalya istiyom, kızımın skoruna yetişmem lazım!

    Ayrıca dilinize biber sürecem: YAPILABİLİNİYOR denmez, İN fazla.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:44

  118. Firefox kullanicilarina,

    Bazi sitelere gittginiz zaman, hep eski halleri ile karsiniza cikiyorsa (yani, makinanizda saklanmis kopyeyi goruyorsaniz), asagidaki islemi yamaniz lazim:

    Buraya yazdigim su linki tiklayabilirsiniz, ya da kendiniz URL cubuguna ‘about:config’ yazabilirsiniz (tirnak isaretleri haric).

    Cikan pencerede, ‘Filter’ yazan satirin karsisina
    ‘browser.cache’ yazip (tirnak isaretleri haric) Enter tusuna basarsaniz bir lite karsiniza gelir. Bu listede

    ‘browser.cache.check_doc_frequency’ yazili yerin karsisindaki degeri ‘1′ yapin.

    ‘browser.cache.disk.enable’ karsisindaki degeri ‘false’ yapin.

    Bunlari yaptiktan sonra, Firefox’u yeniden baslatin. Sorun giderilmis olmalidir.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.08.2006 - 23:45

  119. Metin bey,

    WordPress’te tablo yayinlanamiyor bildigim kadariyla. O yuzden, ya bambaska bir sitedeyayinlanan bir tabloya, ya da benim blogdaki tabloya atifta bulunmak gerekiyor.

    Yardimlariniz icin tesekkur ederim.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 18.08.2006 - 23:46

  120. Bulent Bey,
    sizin dediginiz makuldur tabi. Ben Amerikaya ilk geldigimde herkes ciddi ciddi ilgi gosteriyor saniyordum. Sonradan ilgi gosteriyormus gibi yapma kulturu oldugunu ogrendim :) Her Hi, hiyya, howdy, how’u doin diyenin bunu ilgisinden yapmadigini ogrenmis oldum.

    Yerlestikce kim nedir ne degildir anliyorsunuz tabi. Herkesin kendine gore bir yasam tarzi bir bakisi var hayata karsi. Mesela amerikalilari free food diyerek cehenneme kadar goturebilirsiniz :)))
    kibarliktan degil free fooda karsi bir yumusak karin :))
    gelip yerler :))

    Yorum yazan: fatih demir | 18.08.2006 - 23:47

  121. Muzmin Bey,

    Efenim o sorun bende var. Fakat bu dediğinizi evden yapamayacağım, işyerine gidince uygulayayım bakayım n’olacak…

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:47

  122. Muzmin Bey,

    Rica ederim, henüz birşey yapmışlığım yok ki! Tabloya link veririm o halde. Yazımı da yazarım. OK mi?

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:49

  123. Metin bey,
    size ve Müzmin bey e sormak istiyorum :)
    ———————————————
    1)Gebermek kelimesi arapça mı?
    kabir>gabri>gubur>gübre
    hepsi aynı kökten gibi de

    ———————————————–
    2)Sinsi
    kelimesinin kökü
    sin+mek oluyor

    sin+dir+mek
    sin+ek
    sin+i
    sin+ik
    sin+e
    sin=???
    yani anlamı ne oluyor tam olarak sizce..
    sayg.

    Yorum yazan: ECE | 18.08.2006 - 23:53

  124. Muzmin Bey (ve/veya Bülent Bey),

    Yaw bi de bu Allahın cezası Akismet Bey’le ciddi ciddi başım[ız] dertte! Özellikle Candan Hanım’a fena kafayı takmış vaziyette bu herif! N’apacağımı şaşırdım kaldım. Bi çözüm öneriniz var midur? Hayır duası alırsınız walla!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 18.08.2006 - 23:54

  125. Ben bunlari bilmiyorum hic valla. Muzmin bey sayfa sayfa son kullanici makalesi yazmaya raziyken hele bildigimi de unutmaya karar verebilirim! (ama hakikaten blok arayuzlerini bilmiyorum).

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 19.08.2006 - 00:00

  126. Ece Hanım,

    Bkz: 89. + Andreas Tietze’nin “Tarihi ve Etimolojik Türkiye Türkçesi Lugati” (Fakat E’den sonrası yok, çünkü amcamız öldü) + Sevan Nişanyan + ve diğer etimolojik sözlükler + Muzmin Bey.

    Buona notte!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 19.08.2006 - 00:00

  127. bi’ hâl çâresi pls !
    yoksa bu akismet , ahismet olacak , bilmem anlatabildim mi ?

    Yorum yazan: candan | 19.08.2006 - 00:02

  128. Ece hanim,

    size ve Müzmin bey e sormak istiyorum :)

    Hangi kelimeyi kimin once uydurdugu hakkinda uyduruk uyduruk deliller getiren ‘bilim’e etimoloji diyoruz. Ki, bence gereksiz bir ortulu kafatascilik anlaminda milliyetciliktir.

    Bu boyle olmakla beraber; ideolojik sebeplerle degil, ama, ise yaramadigindan oturu, bendeniz etimoloji islerine bakmiyorum.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 19.08.2006 - 00:03

  129. Ece hanim,
    kiprasmak biliyorsunuz olecek gibi hareket etmektir. Bu yuzden hatta “giprasma leyn” derler.
    iste bu giprasma zamanlan gibrasma olmus.. gbr koku burdan gelmis ve gibrasan olma manasinda geber denmis :)

    Yorum yazan: fatih demir | 19.08.2006 - 00:17

  130. ece hanim,
    yine sinmek kelimesi de buyurdugunuz uzere sinek haywanindan gelmektedir. Bildiginiz gibi sinek haywani sesizce utanip sıkılmadan gelip her hangi bir yerinize konabiliyor. Hatta corbaya kamikaze dalisi yapiyor. diger kanadini da batirip son gorevini yapip gomuyorsunuz. Iste bu sinek gibi gelmek kelimesi zamanlan
    sinek gibi gelme
    sinekgibelme
    sinelme
    sinme olmus :)

    Yorum yazan: fatih demir | 19.08.2006 - 00:19

  131. Fatih bey,
    sülüman enişteye de anlatın bunları ziyan olmasın..

    Yorum yazan: ECE | 19.08.2006 - 00:26

  132. Ece Hanim,
    Anlatirim tabi de gibrasma kelimesini anlatmak cidden zor olacak :))
    baska ogrenmek istediginiz kelime var mi?

    Yorum yazan: fatih demir | 19.08.2006 - 00:27

  133. Yaw bi de bu Allahın cezası Akismet Bey’le ciddi ciddi başım[ız] dertte! Özellikle Candan Hanım’a fena kafayı takmış vaziyette bu herif! N’apacağımı şaşırdım kaldım. Bi çözüm öneriniz var midur? Hayır duası alırsınız walla!

    Muzmin bey sayfa sayfa son kullanici makalesi yazmaya raziyken hele bildigimi de unutmaya karar verebilirim!

    :)
    Ömrün şu biten neşvesi tam
    ve aleme bir faydam
    olsun erenler :)

    Akismet konusuna gelince. Ince ayari yok o zikkimin. WordPress ayarlarindan girip Akismeti kapatmaktan baska careniz yok yani.

    Yorum yazan: Muzmin Anonim | 19.08.2006 - 02:26

  134. metin bey ;
    kapattınız mı ?
    deneme-1,ki
    deneme-1,ki
    sssesss

    Yorum yazan: candan | 19.08.2006 - 14:14

  135. Neyi kapattım mı Candan Hanım? Akismet Bey örgütünü mü?

    Yorum yazan: metin-thePoor | 19.08.2006 - 15:23

  136. Candan hanim benim oraya gelip bir deneme de orda yapr misiniz :))
    (Musteri goturme yollari)

    Yorum yazan: fatih demir | 19.08.2006 - 15:58

  137. Metin bey;

    Bütün tariflerinizde Fındık yağı kullanıyorsunuz. Bari Fındıklı bir tarif yapıp Eylül Başındaki Finduk-Ye etkinliğine katılınız. Fındık üreticisine destek olunuz…

    Yorum yazan: Devletşah | 25.08.2006 - 12:13

  138. Devletşah Hanım,

    Fındıkyağının, zeytinyağıyla birlikte sağlığa yararlı iki yağdan biri olduğunu öğrendiğimde gidip bir şişe aldım geldim. O günden beri tutkuyla bağlandım! Hem tadı da nefis, herşeye de gidiyor, ne hafif geliyor ne ağır.

    Fındık üreticisine destek olmayı ben de istiyorum. Onun için bir yazı yazacaktım ama bugünlerde dağıttım kendimi, hiç iyi değilim. Kaldı öylecene.

    Bunlar bir yana da, siz benim tarifleri hiç deniyor musunuz bakalım?! Hesap veriniz!!! Öyle kırk yılın başında geçiyordum uğradım yok!

    Yorum yazan: metin-thePoor | 25.08.2006 - 12:43

  139. Vay be! Bir zamanlar yorum adedi yüzleri aşıyormuş demek! Neyse, n’apalım.

    Ben buraya şununçün geldim: Yukarıdaki acans marşı her ne kadar tarafımdan yazıldıysa da, kendime göre değil, Urfalı Füzyonist Hanım’ın bilgi ve görgü birikimine göre yazdımdı. Şu işler biraz yoluna girsin, aynı marşın B versiyonunu da dinleyeceksiniz efenim. Hem zaten Urfalı Hanım da öteki acansta kaldı, tiksinç patates-yumurta bulamacından kurtuldum abulamızın.

    Yorum yazan: metin-thePoor | 16.05.2007 - 13:59

  140. “Dili bu kadar duzgun kullanan birinin SD’ye seyimiz demesinin tesaduf olmadigini dusunuyorum.”

    Yorum yazan: Bulent Murtezaoglu | 18.08.2006 - 18:09

    Diil tabii ki efenim.

    (İki yıl bile geçse aradan, yorumlarınız itinayla cevaplandırılır sayın seyırcı ve sevgili Bülent Bey!)

    Yorum yazan: metin | 04.06.2008 - 13:53

Yorum yapın